Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,157
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تمایل استفاده از زبان و هویت قومی بر ترجیح زبان تبلیغات بازرگانی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 123

کلیدواژه

زبان آذری (ترکی)Q2

چکیده

 محیط فرهنگی از نیروهایی تشکیل شده است که ارزش ها, احساسات, برتری ها و رفتارهای اولیه را تحت تاثیر قرار می دهد این محیط فرهنگی در بازاریابی و تبلیغات باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد متغیرهای فرهنگی که برای بازاریابی در تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است, می توان به متغیرهای شناسایی قومی, وضعیت اجتماعی و اقتصادی, مکان تولد, تبار, ترجیحات زبانی و خبرگی در زبان دوم اشاره نمود. ما دراین تحقیق به دنبال تعیین تاثیر هویت قومی و ترجیحات زبانی بر روی ترجیح زبان پیام بازرگانی و نگرش مخاطبین نسبت به این تبلیغات بوده ایم. در این بین متغیرهای هویت ملی, جنسیت و تحصیلات نیز بعنوان متغیر تعدیل گر بررسی شدند. جامعه مورد مطالعه و زبان مورد مطالعه در این تحقیق به ترتیب جامعه شهر تبریز و زبان آذری (ترکی) بوده اند. نتایج این تحقیق, نشان می دهد که در جامعه ترک زبانان تبریز نگرش مثبتی نسبت به تبلیغات ترکی وجود دارد و باتوجه به این که اکثر افراد این جامعه تمایل و میزان استفاده بالایی از زبان ترکی دارند, تبلیغات ترک زبان را نیز ترجیح می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رستگارخالد، امیر، قاضی زاده، مصطفی، و صفرآبادی فراهانی، ایمان. (1390). بررسی نقش تمایل استفاده از زبان و هویت قومی بر ترجیح زبان تبلیغات بازرگانی. مطالعات جامعه شناسی، 3(12)، 107-123. SID. https://sid.ir/paper/222481/fa

    Vancouver: کپی

    رستگارخالد امیر، قاضی زاده مصطفی، صفرآبادی فراهانی ایمان. بررسی نقش تمایل استفاده از زبان و هویت قومی بر ترجیح زبان تبلیغات بازرگانی. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1390؛3(12):107-123. Available from: https://sid.ir/paper/222481/fa

    IEEE: کپی

    امیر رستگارخالد، مصطفی قاضی زاده، و ایمان صفرآبادی فراهانی، “بررسی نقش تمایل استفاده از زبان و هویت قومی بر ترجیح زبان تبلیغات بازرگانی،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 3، no. 12، pp. 107–123، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا