مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,057
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه بین میزان مصرف رسانه ای نسل جوان و نگرش آنان به فرهنگ ایثار و شهادت

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه بین مصرف رسانه ای نسل جوان و نگرش به فرهنگ ایثار و شهادت انجام گرفته است. نمونه این پژوهش از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از بین دانش آموزان مدارس ناحیه 4 تبریز انتخاب گردیده است. حجم نمونه آماری مطابق فرمول کوکران 366 نفر تعیین شد. روش جمع آوری اطلاعات به شکل میدانی و از طریق پرسشنامه های محقق ساخته برای سنجش نگرش نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و پرسشنامه دیگر برای سنجش میزان مصرف رسانه ای دانش آموزان می باشد. نتایج نشان داد که بین میزان مصرف رسانه ای دانش آموزان و نگرش مثبت آنان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج حاکی از آن است که هر قدر که میزان مصرف رسانه ای افراد بالاتر می رود نگرش مثبت آنان به فرهنگ ایثار و شهادت پایین می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صمدی، مهران، و طریحی، ناصر. (1395). مطالعه رابطه بین میزان مصرف رسانه ای نسل جوان و نگرش آنان به فرهنگ ایثار و شهادت. مطالعات جامعه شناسی، 8(32 )، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/222627/fa

    Vancouver: کپی

    صمدی مهران، طریحی ناصر. مطالعه رابطه بین میزان مصرف رسانه ای نسل جوان و نگرش آنان به فرهنگ ایثار و شهادت. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1395؛8(32 ):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/222627/fa

    IEEE: کپی

    مهران صمدی، و ناصر طریحی، “مطالعه رابطه بین میزان مصرف رسانه ای نسل جوان و نگرش آنان به فرهنگ ایثار و شهادت،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 8، no. 32 ، pp. 53–72، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button