Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر تهران و شناسایی عوامل مؤثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر سنجش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر و شناسایی عوامل مؤثر بر می باشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی مراجعین به داروخانه های هلال احمر تهران تشکیل می دهند. برای تعیین حجم نمونه معرف بر اساس جدول مورگان برابر با 384 نفر می باشد. در این پژوهش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر با استفاده از مقیاس سروکوال سنجیده شد و هم چنین به منظور شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت مندی مراجعین از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد که عبارتند از: میانگین, انحراف استاندارد, آزمون تی, رگرسیون, آزمون تی مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه. نتایج نشان دادکه مراجعه کنندگان از داروخانه های هلال احمر تهران رضایت دارند و این رضایت مندی درمؤلفه-های عوامل فیزیکی, اعتماد, همدلی و پاسخگویی در حد خوب بوده, اما در مؤلفه اطمینان دهی میزان رضایت درحد متوسطی می باشد. هم چنین نتایج آزمون T نشان داد که این رضایت مندی به لحاظ آماری معنی دار می باشد. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که تعامل و برخورد کارکنان, کیفیت کلی خدمات دارویی و خطاهای انسانی عوامل مؤثر و اساسی در رضایت مراجعین به داروخانه های هلال احمر می باشند, اما محیط فیزیکی داروخانه به تنهایی تاثیر معناداری بر رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر ندارد. هم چنین نتایج نشان داد که میانگین رضایت مندی مراجعین از داروخانه ها در بین مردان بیشتر از زنان است و بین میزان تحصیلات و سن در میزان رضایت مندی از داروخانه ها تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طارمی، غلامرضا، و رسولی، محمدرضا. (1397). سنجش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر تهران و شناسایی عوامل مؤثر بر آن. مطالعات جامعه شناسی، 10(39 )، 107-123. SID. https://sid.ir/paper/222634/fa

    Vancouver: کپی

    طارمی غلامرضا، رسولی محمدرضا. سنجش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر تهران و شناسایی عوامل مؤثر بر آن. مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1397؛10(39 ):107-123. Available from: https://sid.ir/paper/222634/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا طارمی، و محمدرضا رسولی، “سنجش میزان رضایت مراجعین از داروخانه های هلال احمر تهران و شناسایی عوامل مؤثر بر آن،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 10، no. 39 ، pp. 107–123، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا