مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط در توسعه وضعیت پاسخگویی به انتظارات مراجعهکنندگان به مرکز خدمات جامع سلامت عالیشهر در سال 7931: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 2236 | صفحه پایان 2251

چکیده

 زمینه و هدف: مراجعه کنندگان در مرکز بهداشت محور اصلی هستند و رضایت آن ها نشان دهنده انجام صحیح خدمات است. ازاین رو هدف از این پژوهش تعیین عوامل مرتبط در توسعه وضعیت پاسخگویی به انتظارات مراجعه کنندگان به مرکز خدمات جامع سلامت عالیشهر در سال 1397 است. مواد و روش ها: مطالعه پیش رو یک پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوای جهت دار است. نتایج: بر اساس نظر مراجعه کنندگان چهار مؤلفه عامل زمان پاسخگویی, عامل نیروی انسانی در پاسخگویی, عامل مدیریت در پاسخگویی, عامل تجهیزات و امکانات در پاسخگویی به مراجعه کنندگان مهم ترین عوامل در رضایت مراجعه کنندگان شناخته شده اند. بر همین اساس عامل سرعت, دقت و صحت در انجام امور ارباب رجوع (9/90 درصد) مهم ترین عامل مؤلفه زمان؛ عامل رعایت شئونات انسانی و رفتار با احترام با مراجعین, پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال کار ارباب رجوع و داشتن سعه صدر و تمایل مثبت در برخورد با ارباب رجوع (1/90 درصد) مهم ترین عوامل نیروی انسانی؛ عمل شفافیت و اطلاع رسانی مناسب و کیفیت انجام امور (کیفیت خدمت) (4/86) مهم ترین عامل مؤلفه مدیریت؛ و درنهایت عوامل تمیز بودن محل کار و ظاهر فیزیکی کارکنان, سیستم گرمایش و سرمایش, سرویس بهداشتی مناسب, آراستگی و بهداشت و ایمنی محیط کار (3/77) مهم ترین عوامل مؤلفه تجهیزات و امکانات می باشند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه که ارائه خدمات در برخی موارد در حد مطلوب نیست, پیشنهاد می گردد که با برقراری سیستم ارجاع مناسب و نظارت موجب ارتقای رضایت مندی مراجعین را فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قلعه گلاب، فرزانه، خانی جیحونی، علی، و قوام، عباس. (1399). بررسی عوامل مرتبط در توسعه وضعیت پاسخگویی به انتظارات مراجعهکنندگان به مرکز خدمات جامع سلامت عالیشهر در سال 7931: یک مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، 10(2 )، 2236-2251. SID. https://sid.ir/paper/371883/fa

    Vancouver: کپی

    قلعه گلاب فرزانه، خانی جیحونی علی، قوام عباس. بررسی عوامل مرتبط در توسعه وضعیت پاسخگویی به انتظارات مراجعهکنندگان به مرکز خدمات جامع سلامت عالیشهر در سال 7931: یک مطالعه کیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)[Internet]. 1399؛10(2 ):2236-2251. Available from: https://sid.ir/paper/371883/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه قلعه گلاب، علی خانی جیحونی، و عباس قوام، “بررسی عوامل مرتبط در توسعه وضعیت پاسخگویی به انتظارات مراجعهکنندگان به مرکز خدمات جامع سلامت عالیشهر در سال 7931: یک مطالعه کیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا (Journal of Advanced Biomedical Sciences)، vol. 10، no. 2 ، pp. 2236–2251، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا