مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پیام های ترافیکی بر ارتقاء فرهنگ ترافیک از نگاه شهروندان تهرانی (بررسی دو برنامه سفر به خیر و تازه های ترافیکی تلویزیون)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 49

چکیده

 این تحقیق از نظر روش تحقیق به صورت توصیفی-پیمایشی می باشد و از مناطق شمال, مرکز, جنوب, شرق و غرب که از بین آن ها به صورت تصادفی, پرسشنامه بین 384 نفر تقسیم شده است و از هر منطقه تعداد 96 پرسشنامه توزیع و جمع آوری و در نهایت با استفاده از نرم افزار سspss, داده ها تجزیه و تحلیل می شوند. نتایج به دست آمده, نشان می دهد وجود برنامه های سفر به خیر و تازه های ترافیکی, رابطه مثبتی باارتقاء فرهنگ ترافیکی دارد. بافرض اطمینان 95 درصد می توان اظهار داشت وجود برنامه- هایی مانند سفر به خیر و تازه های ترافیکی, رابطه مثبتی با ارتقاء فرهنگ ترافیکی دارد و با افزایش پخش برنامه هایی با مضامین ترافیکی, فرهنگ ترافیکی نیز ارتقاء می یابد. این یافته ها, نشان می دهند که طبقه اجتماعی مخاطبان برنامه های تلویزیونی, رابطه مثبتی با ارتقاء فرهنگ ترافیکی دارند و علاوه بر آن, بین محل جغرافیایی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی, رابطه معنا داری برقرار است. در نهایت, از تحلیل داده ها نیز به این نتیجه دست می یابیم که وجود برنامه های ترافیکی, به ویژه تفکیک جنسیت, سبب افزایش فرهنگ ارتقاء ترافیکی می شود. با توجه به نتایج داده ها بین اثرپذیری مخاطبان در مناطق مختلف تهران, تفاوت معناداری وجود دارد؛ بنابراین با فرض اطمینان 95 درصد می توان اظهار داشت تاثیر پذیری افراد در مناطق مختلف متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی پیروز، خدیجه، احمدی، حاجی محمد، و دادگران، سیدمحمد. (1395). نقش پیام های ترافیکی بر ارتقاء فرهنگ ترافیک از نگاه شهروندان تهرانی (بررسی دو برنامه سفر به خیر و تازه های ترافیکی تلویزیون). مطالعات جامعه شناسی، 9(33 )، 37-49. SID. https://sid.ir/paper/222662/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی پیروز خدیجه، احمدی حاجی محمد، دادگران سیدمحمد. نقش پیام های ترافیکی بر ارتقاء فرهنگ ترافیک از نگاه شهروندان تهرانی (بررسی دو برنامه سفر به خیر و تازه های ترافیکی تلویزیون). مطالعات جامعه شناسی[Internet]. 1395؛9(33 ):37-49. Available from: https://sid.ir/paper/222662/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه فلاحی پیروز، حاجی محمد احمدی، و سیدمحمد دادگران، “نقش پیام های ترافیکی بر ارتقاء فرهنگ ترافیک از نگاه شهروندان تهرانی (بررسی دو برنامه سفر به خیر و تازه های ترافیکی تلویزیون)،” مطالعات جامعه شناسی، vol. 9، no. 33 ، pp. 37–49، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button