مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روش شناختی گفتمان فرهنگی کتاب آموزشی زبان فرانسه «آلتر اگو پلاس 1»

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 هر چند آموزش زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در طی سالهای اخیر تلاش نموده تا به مسئله توانش بینا فرهنگی توجه بیشتری مبذول دارد اما کتاب های آموزشی و منابع آموزشی-پرورشی موجود در بازار نتوانسته اند که این دغدغه آموزشی را برطرف نمایند. از دهه ی 1950 میلادی با انتشار نخستین کتاب های آموزشی زبان فرانسه برای فراگیران خارجی, شاهد شکل گیری و گسترش مطالعات بر روی محتوای کتابهای آموزش زبان فرانسه و بازنمایی های فرهنگی که شالوده گفتمان شان را بنیان داده هستیم. بازنمایی هایی که روابط اجتماعی کشور فرانسه (و در برخی موارد کشور های فرانسه زبان) را به تصویر می کشند. این مقاله در نظر دارد تا کتاب آموزشی آلتر اگو پلاس1(Alter ego+1), سطح مقدماتی (A1)ویژه ی فراگیران بزرگسال, را با تحلیل روش شناختی گفتمان فرهنگی مورد بررسی و نقد قرار دهد. با تکیه بر برخی رویکردهای آموزش فرهنگ زبان خارجی و جدول تحلیل روش شناختی پورن(2014), تلاش شد تا نشان داده شود چگونه ویژگی های بافت اجتماعی-فرهنگی ایران ایجاب می نماید که گفتمان فرهنگی کتاب آموزشی بایستی به واقعیت های بافت فرهنگی زبان آموزان توجه کند تا از این طریق درک و تصویر بینا فرهنگی ایجاد نماید که تسهیل کننده فرآیند یاددهی/یادگیری باشد. به منظور بهبود آموزش زبان فرانسه, لزوم سناریوی آموزشی که بر توانش بینا فرهنگی در بافت فرهنگی دور و نا همگون تاکید نماید لازم بنظر می رسد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اطرشی، محمدحسین. (1398). تحلیل روش شناختی گفتمان فرهنگی کتاب آموزشی زبان فرانسه «آلتر اگو پلاس 1». مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، 11(1 (پیاپی 20) )، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/223194/fa

    Vancouver: کپی

    اطرشی محمدحسین. تحلیل روش شناختی گفتمان فرهنگی کتاب آموزشی زبان فرانسه «آلتر اگو پلاس 1». مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)[Internet]. 1398؛11(1 (پیاپی 20) ):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/223194/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین اطرشی، “تحلیل روش شناختی گفتمان فرهنگی کتاب آموزشی زبان فرانسه «آلتر اگو پلاس 1»،” مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، vol. 11، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 29–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button