مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف: هدف اصلی این پژوهش تعیین اثربخشی بازی با حروف الفبای انگلیسی بر خلاقیت مشارکتی دانشجویان است.روش: پژوهش حاضر, نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نورکرمانشاه بود که درس زبان تخصصی داشتند. ازجامعه مذکور با استفاده از نمونه گیری در دسترس60 نفر انتخاب و به طور تصادفی درگروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند و با استفاده از بازی های آموزشی و روش معمول به مدت یک ترم تحت آموزش قرارگرفتند. ابزار پژوهش پرسش نامه خلاقیت عابدی بودکه روایی و پایایی آن تایید شده است. برای انجام محاسبات آماری از نرم افزار spss و برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل, درمولفه های سیالی (F=16.015), بسط (F=4.576), ابتکار (F=5.265) و انعطاف پذیری (F=6.155) تفاوت معنی داری وجود دارد که این حاکی از آن است که بازی آموزشی به طور معنی داری بر روی این مولفه ها تاثیر گذار بوده است.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد, بازی با حروف الفبای انگیسی برخلاقیت و عملکرد یادگیری دانشجویان موثر است. به عبارت دیگر, مشخص شدکه با این روش می توان انتظار داشت رفتارهای خلاقانه از دانشجویان سر بزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عارضی، سوزان، سعیدی پور، بهمن، سرمدی، محمدرضا، و زندی، بهمن. (1396). بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(2 )، 39-58. SID. https://sid.ir/paper/223227/fa

    Vancouver: کپی

    عارضی سوزان، سعیدی پور بهمن، سرمدی محمدرضا، زندی بهمن. بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(2 ):39-58. Available from: https://sid.ir/paper/223227/fa

    IEEE: کپی

    سوزان عارضی، بهمن سعیدی پور، محمدرضا سرمدی، و بهمن زندی، “بازی با حروف الفبای انگلیسی و تاثیرآن برخلاقیت مشارکتی دانشجویان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 2 ، pp. 39–58، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button