زمینه: هدف هر گونه فعالیت آموزشی ایجاد یادگیری است. یادگیری فعالیتی است که از سوی یادگیرنده ایجاد می شود تا به تغییر در او منتهی شود.هدف: بررسی رابطه سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شده است مقطع کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، روان شناسی و علوم اجتماعی واحد رودهن.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان مقطع ارشد گروه علوم تربیتی، روان شناسی و علوم اجتماعی واحد روهن شامل 1200 نفر که در سال تحصیلی 95-96 مشغول به تحصیل می باشند. از این تعداد 291 نفر به روش طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند در بخش آمار توصیفی از جداول توزیع فراوانی، فراوانی درصدی، میانه، میانگین، مد، انحراف معیار، ضریب کجی و کشیدگی و در بخش آمار استنباطی از طریق آزمون اسمیرنوف–کولموگروف، از آزمون های پارامتریک شامل آزمون رگرسیون خطی چندگانه و ضریب همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار SPSS داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: با توجه به داده ها می توان قضاوت کرد که بین سبک های یادگیری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه آزاد واحد رودهن رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد، از دیدگاه دانشجویان با افزایش بکارگیری سبک های یادگیری، خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان نیز افزایش می یابد. بعلاوه با افزایش کاربرد سبک یادگیری واگرا، همگرا، جذب کننده و انطباق دهنده خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان نیزافزایش می یابد.