مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,087
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,555
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی فنون مختلف آموزش تفکر خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 150

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی فنون مختلف آموزش تفکر خلاق بر خلاقیت دانش آموزان انجام پذیرفت. روش تحقیق, نیمه آزمایشی از نوع گروه های کنترل نابرابر بود. تعداد 70 نفر از دانش آموزان پایه اول متوسطه انتخاب و به صورت تصافی در چهار گروه جایابی شدند. سپس فنون تفکر خلاق شامل یورش فکری, اسکمپر و سینکتیکس در سه گروه اجرا و یک گروه به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. برای گردآوری اطلاعات, از پرسشنامه خلاقیت عابدی استفاده گردید. پس از 10 جلسه آموزش 90 دقیقه ای, نتایج با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که تنها فن بارش فکری بر خلاقیت تاثیر معناداری گذارده (p<0.05), اثر روش اسکمپر قابل توجه ولی غیرمعنادار است و سینکتیکس هیچ تاثیری در آن نداشته است بنابراین, آموزش فن بارش فکری می تواند منجر به افزایش خلاقیت دانش آموزان شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یعقوبی، ابوالقاسم، محققی، حسین، عرفانی، نصراله، و مرتضوی، سیدعلی. (1390). مقایسه اثربخشی فنون مختلف آموزش تفکر خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1(2)، 133-150. SID. https://sid.ir/paper/223284/fa

Vancouver: کپی

یعقوبی ابوالقاسم، محققی حسین، عرفانی نصراله، مرتضوی سیدعلی. مقایسه اثربخشی فنون مختلف آموزش تفکر خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1390؛1(2):133-150. Available from: https://sid.ir/paper/223284/fa

IEEE: کپی

ابوالقاسم یعقوبی، حسین محققی، نصراله عرفانی، و سیدعلی مرتضوی، “مقایسه اثربخشی فنون مختلف آموزش تفکر خلاق بر خلاقیت دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 1، no. 2، pp. 133–150، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223284/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا