مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,940
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

825
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ارتباط فرهنگ یادگیری سازمانی، فرهنگ نوآورانه و ابداع در صنایع غذایی کرمان (مورد مطالعه: شرکت های زمزم، روغن و پگاه کرمان)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه: در این مقاله مفهوم فرهنگ یادگیری سازمانی به عنوان یک سری از هنجارها و ارزش ها در مورد فعالیت هایی که در یک سازمان انجام می شود تعریف شده است. این هنجارها و ارزش ها باید حمایت سیستماتیک را از نگرش های عمیقی که هدف اش تحقق سطوح بالای یادگیری سازمانی است به انجام رساند. عناصر فرهنگ یادگیری سازمانی که ما در این مقاله استفاده کرده ایم عبارت اند از کسب اطلاعات, تفسیر اطلاعات و تغییرات رفتاری و شناختی. از طرف دیگر ساختار قابلیت نوآوری شامل فرهنگ نوآورانه و ابداع است و خود ابداع نیز از دو بخش نوآوری اجرایی و نوآوری فنی تشکیل شده است.هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه و آزمودن مدل توسعه قابلیت نوآوری بر اساس تاثیر فرهنگ یادگیری سازمانی در صنایع غذایی کرمان است.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ روش, توصیفی و علی یا پس رویدادی است. جامعه آماری پژوهش شامل 629 نفر از متخصصین و کارکنان اداری شرکت های زمزم, روغن و پگاه کرمان بودند. نمونه آماری این پژوهش 238 نفر بودند که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که کسب اطلاعات, تفسیر اطلاعات, تغییرات رفتاری و شناختی و فرهنگ نوآورانه به طور غیر مستقیم بر نوآوری اجرایی, و به طور مستقیم بر نوآوری فنی تاثیرگذار هستند. در پایان پیشنهاداتی نیز ارائه گردیده است.نتیجه گیری: سازمان ها برای تقویت فرهنگ یادگیری سازمانی باید به چگونگی کسب اطلاعات و تاکید بر تفسیر اطلاعات توجه ویژه ای داشته و برای افزایش تاثیرات یادگیری بر قابلیت نوآوری, به جریان فرایندهایی که اتفاق می افتد با دقت بنگرند و سعی کنند فرایندهای مربوط به هر متغیر را به طور دقیق و کامل طی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی دولت آبادی، حسین، بهارستان، امید، و محمدی صدر، محمد. (1391). تحلیل ارتباط فرهنگ یادگیری سازمانی, فرهنگ نوآورانه و ابداع در صنایع غذایی کرمان (مورد مطالعه: شرکت های زمزم, روغن و پگاه کرمان). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(3)، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/223361/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی دولت آبادی حسین، بهارستان امید، محمدی صدر محمد. تحلیل ارتباط فرهنگ یادگیری سازمانی, فرهنگ نوآورانه و ابداع در صنایع غذایی کرمان (مورد مطالعه: شرکت های زمزم, روغن و پگاه کرمان). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1391؛2(3):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/223361/fa

    IEEE: کپی

    حسین رضایی دولت آبادی، امید بهارستان، و محمد محمدی صدر، “تحلیل ارتباط فرهنگ یادگیری سازمانی, فرهنگ نوآورانه و ابداع در صنایع غذایی کرمان (مورد مطالعه: شرکت های زمزم, روغن و پگاه کرمان)،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 2، no. 3، pp. 1–25، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا