مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه: امروزه خلاقیت و نوآوری و مدیریت آن, یک نیاز راهبردی برای سازمان های رسانه ای است. این سازمان ها نیازمند نوعی سازوکار ویژه هستند تا بتوانند خلاقیت را خلاقانه مدیریت کنند. نیاز به مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی, در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز احساس می شود.هدف: به صورت مشخص هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی مفهومی پیشنهادی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.روش: پژوهش حاضر با روش نظریه پردازی داده بنیاد اجرا شده است. برای این منظور, 10 نفر از مطلع ترین مدیران و برنامه سازان تلویزیونی و نیز صاحب نظران و کارشناسان حوزه خلاقیت و نوآوری در عرصه دانشگاهی کشور, بر اساس روش نمونه گیری نظری انتخاب شدند. داده ها با بهره گیری از روش مصاحبه عمیق گردآوری و پس از آن طبق سازوکار مطرح در روش نظریه پردازی داده بنیاد با اجرای مراحل کدگذاری باز, محوری و گزینشی, تحلیل شد.یافته ها: کدهای مستخرج از مصاحبه ها در چهار دسته کد محوری دسته بندی شدند. یک دسته از مفاهیم به معرفی ویژگی ها و ابعاد فرآیند برنامه سازی تلویزیونی می پردازد؛ دسته بعدی ضمن بررسی نقش مدیر در مراحل مختلف فرایند برنامه سازی, برخی از وظایف و تکالیف اولیه و ویژگی های ذاتی و مهارتی او را در مدیریت خلاقیت و نوآوری بیان می کند؛ در کد محوری سوم, نقش ها و وظایف برنامه ساز در فرایند برنامه سازی و همچنین استعدادها, مهارت ها و توانایی های او جا می گیرد؛ و نهایتا مفاهیم مرتبط با نیازها, الزامات و اقدامات پایه ای در بروز خلاقیت و نوآوری در سازمان نیز در کد محوری چهارم دسته بندی می شود.نتیجه گیری: در پایان برای اولین بار الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی شامل چهار بعد برنامه سازی تلویزیونی خلاق, مدیر در برنامه سازی تلویزیونی خلاق, برنامه ساز در برنامه سازی تلویزیونی خلاق و سازمان و برنامه سازی تلویزیونی خلاق, طراحی و برای اجرا در معاونت سیمای سازمان صدا و سیما پیشنهاد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، و منصوری، حامد. (1395). پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(3)، 35-75. SID. https://sid.ir/paper/223424/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، منصوری حامد. پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1395؛6(3):35-75. Available from: https://sid.ir/paper/223424/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، و حامد منصوری، “پیشنهاد الگوی مفهومی مدیریت خلاقیت و نوآوری در تولید محتوای تلویزیونی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 6، no. 3، pp. 35–75، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا