مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصول طراحی موثر در ارتقای خلاقیت دانش آموزان در فضاهای آموزشی (نمونه موردی: دبیرستان های دخترانه شهر لاهیجان)

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 142

چکیده

 زمینه: بخش اصلی و مرکزی زندگی هر انسانی را یادگیری شامل می شود, یادگیری نیز متاثر از محیط اطراف است که این محیط ها خود از عناصری تشکیل خواهند شد که دارای ویژگی ها و کیفیت های گوناگونی بوده و در ارتباط با یکدیگر معنادار می شوند و سبب ارتقاء خلاقیت در دانش آموزان می شوند.روش: جامعه تحقیق, دانش آموزان دختر دبیرستانی لاهیجان است که تعداد آن ها 2641 نفر و حجم نمونه طبق جدول مورگان 335 دانش آموز انتخاب شده است.تجزیه وتحلیل داده ها: تکنیک جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه بسته پاسخ است که از طیف لیکرت در آن استفاده شده و تحلیل داده ها با SPSS است که از تحلیل عوامل و آزمون فرضیه ها در آن استفاده شده است.نتیجه گیری: در پایان با تاکید بر عوامل موثر در خلاقیت, اصول طراحی فضاهای آموزشی به 1) استفاده از انعطاف پذیری فرم ها, 2) فضای نیمه باز, 3) تغییرپذیری نور و رنگ, 4) استفاده معمارانه از فضای سبز و 5) مبلمان تغییرپذیر که معیار تغییرپذیری نور و رنگ با ضریب رگرسیون 0.84 بیشترین سهم تبیین در ایجاد انگیزه که از عوامل موثر در ایجاد خلاقیت است, را دارا است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظمتی، حمیدرضا، پرویزی، رضا، کریمی آذری، امیررضا، و آقابیگی کلاکی، مریم. (1395). اصول طراحی موثر در ارتقای خلاقیت دانش آموزان در فضاهای آموزشی (نمونه موردی: دبیرستان های دخترانه شهر لاهیجان). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(2)، 121-142. SID. https://sid.ir/paper/223455/fa

    Vancouver: کپی

    عظمتی حمیدرضا، پرویزی رضا، کریمی آذری امیررضا، آقابیگی کلاکی مریم. اصول طراحی موثر در ارتقای خلاقیت دانش آموزان در فضاهای آموزشی (نمونه موردی: دبیرستان های دخترانه شهر لاهیجان). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1395؛6(2):121-142. Available from: https://sid.ir/paper/223455/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا عظمتی، رضا پرویزی، امیررضا کریمی آذری، و مریم آقابیگی کلاکی، “اصول طراحی موثر در ارتقای خلاقیت دانش آموزان در فضاهای آموزشی (نمونه موردی: دبیرستان های دخترانه شهر لاهیجان)،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 6، no. 2، pp. 121–142، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button