مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها بر روی باندها با در نظر گرفتن محدودیت در تعداد مکان استقرار هواپیما

صفحات

 صفحه شروع 517 | صفحه پایان 528

چکیده

 در این مقاله, به مساله زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها به صورت هم زمان بر روی چندین باند با در نظرگرفتن محدودیت در تعداد مکان های استقرار هواپیما (Parking space) با تابع هدف کمینه سازی دیرکرد وزنی کل پرداخته می شود. این قبیل مسائل در قالب زمان بندی ماشین ها همراه با زمان آمادگی (Ready time), زمان هدف (Target time) و زمان ضرب العجل (Deadline), مدل سازی می شود. به منظور اجتناب از پدیده ی ارتعاش ناشی از فرود یا پرواز هواپیماها (Wake-vortex effects), بازه زمانی مشخصی را بعد از فرود و پرواز هواپیماها در نظر می گیرند. نظر به احتمال رخداد چنین محدودیت هایی در پاره ای از اوقات در فرودگاه ها, با هدف برنامه ریزی در رویارویی هر چه بهتر با چنین مسائلی, مدل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط (MIP) ارائه می شود. در این مقاله, از الگوریتم فراابتکاری کرم شب تاب (Firefly algorithm) برای حل مدل استفاده می شود. در نهایت, عملکرد این الگوریتم پیشنهادی با استفاده از مجموعه ای مسائل معیار, مورد ارزیابی قرار می گیرد که رضایت بخش بودن عملکرد الگوریتم را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صائمی، سعید، توکلی مقدم، رضا، نوذری، حامد، و ملکی مقدم، پانته آ. (1396). زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها بر روی باندها با در نظر گرفتن محدودیت در تعداد مکان استقرار هواپیما. مهندسی حمل و نقل، 8(4 )، 517-528. SID. https://sid.ir/paper/223940/fa

    Vancouver: کپی

    صائمی سعید، توکلی مقدم رضا، نوذری حامد، ملکی مقدم پانته آ. زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها بر روی باندها با در نظر گرفتن محدودیت در تعداد مکان استقرار هواپیما. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1396؛8(4 ):517-528. Available from: https://sid.ir/paper/223940/fa

    IEEE: کپی

    سعید صائمی، رضا توکلی مقدم، حامد نوذری، و پانته آ ملکی مقدم، “زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها بر روی باندها با در نظر گرفتن محدودیت در تعداد مکان استقرار هواپیما،” مهندسی حمل و نقل، vol. 8، no. 4 ، pp. 517–528، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button