مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ایجاد مدل تعاملی اطلاعات و فعالیت های ذی نفعان مدیریت بحران در صنعت با رویکرد مهندسی همزمان، مطالعه موردی: ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 بحران عنصری جدانشدنی از زندگی بشر است. صنایع نیز از گزند بحران ها در امان نیستند. چرخه مدیریت بحران شامل مراحل پیشگیری و کاهش اثرات, آمادگی, مقابله و بازسازی است. تمامی این حوزه ها فعالیت های متفاوتی را در زمان های مختلف برای ذی نفعان مدیریت بحران در صنایع و به ویژه صنایع خودروسازی ایجاد می کنند. نبود یک ساختار همسو و همزمان بین تمامی ذی نفعان در هریک از مراحل مدیریت بحران می تواند منجر به اخلال در فرایند مدیریت بحران صنعت گردد. مهندسی همزمان یک روش طراحی برای توسعه محصولات و ساخت آن ها در صنایع است که فرایندها را نیز به طور همزمان در نظر می گیرد. هدف از این تحقیق ایجاد مدل تعاملی اطلاعات و فعالیت های ذی نفعان مدیریت بحران صنعت خودروسازی ایران خودرو با استفاده از رویکرد مهندسی همزمان است. بدین منظور باید تمامی ذی نفعان و فعالیت ها در مدیریت بحران شناسایی و دسته بندی و وزن هر یک از فعالیت ها تعیین گردد و میزان تعامل داده, ستانده ای اطلاعات در دو مدل تصمیم گیری فازی با استفاده از روش های F.MCDM محاسبه گردد. در این تحقیق, پس از انجام مطالعات کتابخانه ای, از روش مصاحبه و پرسشنامه استفاده می شود. همچنین از روش تصمیم گیری چندمعیاره به صورت فازی برای تعیین وزن معیارها و نرخ میزان داده و ستانده اطلاعات استفاده می گردد. در نهایت مدل ارتباطی اطلاعات برای ارتقای کارکرد مدیریت بحران صنعت ایران خودرو با رویکرد مهندسی همزمان ارائه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیبی، مهدی، مدیری، محمود، نکویی، محمدعلی، حسنوی، رضا، و نوری، مهدی. (1394). ایجاد مدل تعاملی اطلاعات و فعالیت های ذی نفعان مدیریت بحران در صنعت با رویکرد مهندسی همزمان, مطالعه موردی: ایران خودرو. مدیریت بحران، 4(8)، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/226036/fa

    Vancouver: کپی

    نصیبی مهدی، مدیری محمود، نکویی محمدعلی، حسنوی رضا، نوری مهدی. ایجاد مدل تعاملی اطلاعات و فعالیت های ذی نفعان مدیریت بحران در صنعت با رویکرد مهندسی همزمان, مطالعه موردی: ایران خودرو. مدیریت بحران[Internet]. 1394؛4(8):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/226036/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نصیبی، محمود مدیری، محمدعلی نکویی، رضا حسنوی، و مهدی نوری، “ایجاد مدل تعاملی اطلاعات و فعالیت های ذی نفعان مدیریت بحران در صنعت با رویکرد مهندسی همزمان, مطالعه موردی: ایران خودرو،” مدیریت بحران، vol. 4، no. 8، pp. 23–36، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/226036/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button