Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,283
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر شادکامی و نگرش معتادین به مت آمفتامین

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف: یکی از شکایت های اصلی معتادین در حال ترک اعتیاد, کسالت و ملالت است و این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر افزایش شادکامی و تغییر نگرش معتادین تحت درمان شهر تهران صورت گرفت.روش: با استفاده از یک طرح آزمایشی, با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, تعداد 36 معتاد انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده شدند. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله و پیگیری سه ماهه با آزمون شادکامی آکسفورد و نگرش نسبت به مواد, مورد انداره گیری قرار گرفتند. آزمودنی های گروه آزمایش تحت آموزش مهارت حل مساله قرار گرفتند. نتایج با تحلیل کوواریانس, تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون بن فرنی مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با ملاحظه مجذور اتا (0.28), سطح شادکامی گروه آزمایشی که از آموزش مهارت برخوردار بودند, پس از شرکت در درمان افزایش نشان داد. می توان نتیجه گرفت که مداخله آزمایشی منجر به تغییراتی در گروه آزمایش شده که 28/0 کل تغییرات ناشی از عمل آزمایشی بوده است و با اطمینان 99% بین میانگین های گروه آزمایشی در سه مرحله اندازه گیری یا مراحل مداخله تفاوت آماری معناداری وجود دارد. در زمینه نگرش نسبت به مواد آموزش مهارت حل مساله به طور معنادار موثر بوده است (مجذور اتا= 0.51) و نگرش گروه آزمایشی که از آموزش مهارت حل مساله برخوردار بودند, پس از شرکت در جلسات تغییر نشان داده است.نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت آموزش مهارت حل مساله موثر بوده و سطح شادکامی و نگرش گروه آزمایشی که از آموزش مهارت برخوردار بودند, پس از شرکت در درمان تغییر مثبت نشان داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قبادپور، سعیده، تاجری، بیوک، و مقدم زاده، علی. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر شادکامی و نگرش معتادین به مت آمفتامین. روشها و مدلهای روان شناختی، 6(22)، 17-34. SID. https://sid.ir/paper/227389/fa

    Vancouver: کپی

    قبادپور سعیده، تاجری بیوک، مقدم زاده علی. اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر شادکامی و نگرش معتادین به مت آمفتامین. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1394؛6(22):17-34. Available from: https://sid.ir/paper/227389/fa

    IEEE: کپی

    سعیده قبادپور، بیوک تاجری، و علی مقدم زاده، “اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر شادکامی و نگرش معتادین به مت آمفتامین،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 6، no. 22، pp. 17–34، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227389/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا