مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و مدیریت والدین در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 114

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی و آموزش مدیریت والدینی بر نشانه های اضطرابی کودکان انجام گرفت. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش, همه کودکان پیش دبستانی 5-4 ساله مبتلا به اختلالات اضطرابی منطقه شش تهران به تعداد 114 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده در مجموع 60 کودک انتخاب شدند و در سه گروه که هر کدام شامل بیست نفر بود, جای گرفتند. در گروه نخست, کودکان مورد آموزش کارکرهای اجرایی و در گروه دوم, والدین مورد آموزش مدیریت والدینی قرار گرفتند در حالی که گروه سوم آموزشی ندیدند. ابزار سنجش آزمون, مقیاس اضطراب کودکان اسپنس (اسپنس,1988) بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که نمره های دو گروه آموزش دیده در پس آزمون نسبت به پیش آزمون کاهش دارد (p<0.001). هم چنین, گروه دوم که آموزش مدیریت اجرایی را دریافت کرده بودند, در مقایسه با گروه آموزش, کارکردهای اجرایی در مقایسه پس آزمون با پیش آزمون, کاهشی بیش تر نشان داد. (p<0.001). بنابراین, آموزش کارکردهای اجرایی و مدیریت والدینی می تواند در درمان اختلالات اضطرابی کودکان مفید واقع شوند, ولی آموزش مدیریت والدینی تاثیری بیش تر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیری، آزاده، احدی، حسن، مکوندی، بهنام، عسکری، پرویز، و بختیارپور، سعید. (1395). مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و مدیریت والدین در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. روشها و مدلهای روان شناختی، 7(23)، 99-114. SID. https://sid.ir/paper/227422/fa

    Vancouver: کپی

    وزیری آزاده، احدی حسن، مکوندی بهنام، عسکری پرویز، بختیارپور سعید. مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و مدیریت والدین در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1395؛7(23):99-114. Available from: https://sid.ir/paper/227422/fa

    IEEE: کپی

    آزاده وزیری، حسن احدی، بهنام مکوندی، پرویز عسکری، و سعید بختیارپور، “مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی و مدیریت والدین در کاهش نشانه های کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 7، no. 23، pp. 99–114، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button