مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل اثربخشی روش های مختلف درمان بر اضطراب امتحان فراگیران در ایران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 68

چکیده

اضطراب امتحان یکی از شایع ترین اضطراب هایی است که افراد در دوران تحصیل خود با آن مواجه می شوند؛ و عملکردشان بواسطه آن تحت تاثیر قرار می گیرد. روش های درمان متنوعی توسط پژوهشگران برای کاهش اضطراب امتحان به کار گرفته می شود. هدف این پژوهش فراتحلیل مطالعات انجام گرفته در زمینه تاثیر روش های درمانی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان و دانشجویان است. برای انجام فراتحلیل از رویکرد هانتر و اشمیت استفاده شده است. از بین 55 مطالعه شناسایی شده, 37 مطالعه وارد تحلیل شد. با توجه اینکه برخی مطالعات از چندین متغیر یا مداخله استفاده کرده بودند, چندین بار در فرایند فراتحلیل بررسی شدند؛ که در نهایت 33 اندازه اثر از کل پژوهش ها به دست آمد. نتایج نشان داد که روش های درمان رفتاری, شناختی و ترکیبی در درمان اضطراب امتحان مؤثرند. در این میان روش های درمان ترکیبی با اندازه اثر 41/1, در سطح آلفای کمتر از 001/0 معنادار است و لذا نسبت به روش های دیگر اثربخش تر ارزیابی می شود. نتایج این پژوهش می تواند راهگشای تحقیقات در حوزه درمان اضطراب امتحان در آینده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، فیروز، پورطالب، نرگس، و صادقی، فرزانه. (1397). فراتحلیل اثربخشی روش های مختلف درمان بر اضطراب امتحان فراگیران در ایران. روشها و مدلهای روان شناختی، 9(31 )، 47-68. SID. https://sid.ir/paper/227522/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فیروز، پورطالب نرگس، صادقی فرزانه. فراتحلیل اثربخشی روش های مختلف درمان بر اضطراب امتحان فراگیران در ایران. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1397؛9(31 ):47-68. Available from: https://sid.ir/paper/227522/fa

    IEEE: کپی

    فیروز محمودی، نرگس پورطالب، و فرزانه صادقی، “فراتحلیل اثربخشی روش های مختلف درمان بر اضطراب امتحان فراگیران در ایران،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 9، no. 31 ، pp. 47–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button