مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 96

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی تأثیر تصویر نام تجاری, قیمت ادراک شده, اعتماد مشتری و ارزش ادراک شده بر نیات رفتاری مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد می پردازد. این تحقیق برحسب هدف, کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیقی-توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری در این تحقیق, مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد است که در اردیبهشت و خرداد سال 1396 به این هتل ها مراجعه کرده اند و نمونه آماری تعداد 384 نفر در نظر گرفته شده است. از پرسشنامه جهت گردآوری داده-های تحقیق استفاده شده که روائی محتوایی آن با مراجعه به نظر خبرگان و کارشناسان بازاریابی و روائی سازه آن با استفاده از روش تحلیل عاملی تائید گردید. پایایی سوالات پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ 919/0 محاسبه شد که نشاندهنده پایایی مطلوب است. داده های پژوهش به روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها حاکی از تأثیر مثبت و معنادار تصویر نام تجاری هتل بر قیمت ادراک شده و اعتماد مشتری می باشد؛ اما تأثیر آن بر ارزش ادراک شده تأیید نشد. همچنین تصویر نام تجاری هتل بر نیات رفتاری از طریق اعتماد مشتری و قیمت ادراک شده تأثیر مثبت و معنادار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجوعی، مرتضی، مجدی یزدی، کاظم، و شیخ الاسلامی، زینب. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد. گردشگری و توسعه، 7(2 )، 78-96. SID. https://sid.ir/paper/227737/fa

    Vancouver: کپی

    رجوعی مرتضی، مجدی یزدی کاظم، شیخ الاسلامی زینب. بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد. گردشگری و توسعه[Internet]. 1397؛7(2 ):78-96. Available from: https://sid.ir/paper/227737/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی رجوعی، کاظم مجدی یزدی، و زینب شیخ الاسلامی، “بررسی عوامل مؤثر بر نیات رفتاری مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد،” گردشگری و توسعه، vol. 7، no. 2 ، pp. 78–96، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button