مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستان: مطالعه موردی بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج) ناجا

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 169

چکیده

 مقدمه: هدف این تحقیق شناخت و استفاده از رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستانی است که امکان استفاده از الگو را در بیمارستان ولی عصر (عج) ناجا آزمون می نماید.مواد و روش ها: این تحقیق به روش پیمایشی در جامعه آماری مدیران بیمارستان, پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی با نمونه ای به تعداد 251 نفر به انجام رسیده است. داده ها با توزیع پرسشنامه طیف 7 درجه ای لیکرت که پایایی آن به روش آلفای کرونباخ 0.89 به دست آمد و روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی محاسبه گردید و تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تناسب (برازش) مدل در نرم افزارهای SPSS و Lisrel انجام شد.یافته ها: بر اساس یافته های تحقیق, سازه توانمندساز, با بار عاملی (0.79), سازه مهمتری برای الگوی رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستانی مشخص شد و برازندگی الگو با شاخص های برازندگی AGFI= 0.94, GFI= 0.95, RMSEA= 0.098 تایید شد.نتیجه گیری: نتایج حاصل از یافته های تحقیق بیانگر اینست که اهمیت برنامه ریزی توانمندسازی کارکنان مهمترین انتظار از مدیریت بیمارستان در الگوی رهبری خدمتگزار است, بنابراین, پیشنهاد می شود با تشکیل کارگاه هایی, آموزش مدیران در این سبک از رهبری عملیاتی شود و مهارتهای آنان در برنامه ریزی توانمندسازی کارکنان افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلخوش کسمایی، ابوالقاسم، جعفری، محمد، و نیرومند، پوراندخت. (1391). الگوی رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستان: مطالعه موردی بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج) ناجا. طب انتظامی، 1(1 (مسلسل 3))، 162-169. SID. https://sid.ir/paper/227982/fa

    Vancouver: کپی

    دلخوش کسمایی ابوالقاسم، جعفری محمد، نیرومند پوراندخت. الگوی رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستان: مطالعه موردی بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج) ناجا. طب انتظامی[Internet]. 1391؛1(1 (مسلسل 3)):162-169. Available from: https://sid.ir/paper/227982/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم دلخوش کسمایی، محمد جعفری، و پوراندخت نیرومند، “الگوی رهبری خدمتگزار در مدیریت بیمارستان: مطالعه موردی بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج) ناجا،” طب انتظامی، vol. 1، no. 1 (مسلسل 3)، pp. 162–169، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button