مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب بر کاهش اعتیاد به اینترنت

صفحات

 صفحه شروع 331 | صفحه پایان 340

چکیده

 مقدمه: کاربرد تئوری ها و الگوهای مشاوره و روان درمانی می تواند در پیش گیری و کاهش انواع گوناگون اعتیاد ازجمله اعتیاد به اینترنت نقش موثری را ایفا نمایند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب در کاهش اعتیاد به اینترنت انجام گرفت.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان که در سال 1393-1392 در دبیرستان های عادی شهر ساوه مشغول به تحصیل بودند, شامل می شدند. نمونه حاضر در پژوهش از طریق روش نمونه گیری در دسترس از بین کلیه دانش آموزان که به دلیل اعتیاد به اینترنت به مراکز مشاوره مدرسه شهر ساوه مراجعه کرده بودند, انتخاب شدند. کلیه دانش آموزان به پرسش نامه اعتیاد به اینترنت کا, اس؛ یانگ (1996) پاسخ دادند. حجم نمونه در این تحقیق را 30 نفر از دانش آموزان پسر که به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش جایگزین شده بودند, تشکیل می دادند. گروه آزمایش به مدت هشت جلسه مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب را دریافت کردند اما هیچ آموزشی در مورد گروه کنترل صورت نگرفت. بعد از اتمام دوره آموزش مجددا هر دو گروه از لحاظ اعتیاد به اینترنت مورد آزمایش قرار گرفتند تا میزان تاثیر جلسات گروه درمانی بر کاهش اعتیاد به اینترنت مشخص شود. سپس پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا گردید. داده های به دست آمده با شیوه آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن بود که بین گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون تفاوت معناداری وجود داشته است؛ پس مداخلات مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب بر کاهش اعتیاد به اینترنت دانش آموزان موثر بوده است ((p<0.05.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که مداخلات مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب توانسته است اثر معناداری بر کاهش اعتیاد به اینترنت دانش آموزان بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملکی تبار، محمود، و ریاحی، موسی. (1395). بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب بر کاهش اعتیاد به اینترنت. طب انتظامی، 5(5)، 331-340. SID. https://sid.ir/paper/228029/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی تبار محمود، ریاحی موسی. بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب بر کاهش اعتیاد به اینترنت. طب انتظامی[Internet]. 1395؛5(5):331-340. Available from: https://sid.ir/paper/228029/fa

    IEEE: کپی

    محمود ملکی تبار، و موسی ریاحی، “بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر مبنای نظریه انتخاب بر کاهش اعتیاد به اینترنت،” طب انتظامی، vol. 5، no. 5، pp. 331–340، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button