مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,379
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی و دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت یادگیری الکترونیکی ترکیبی: یک مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 38

چکیده

 روانشناسان تربیتی معتقدند که یادگیری باید چنان سازماندهی شود که هر فراگیر بر اساس توانایی های خود یاد بگیرد. با توجه به اینکه تاکنون در ایران در مورد نظام یادگیری الکترونیکی ترکیبی مطالعات زیادی صورت نگرفته است, پژوهشگران بر آن شدند, پژوهشی در زمینه میزان آگاهی و دیدگاه اعضای هیات علمی در رابطه با راهکارهای بلندمدت و کوتاه مدت آموزش الکترونیکی انجام دهند. در این مطالعه مقطعی توصیفی 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های مطالعه از طریق پرسش نامه روا و پایا جمع آوری و با استفاده از نسخه 13 نرم افزار SPSS و آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند. طبق یافته های پژوهش, 50 درصد از اعضای هیات علمی نسبت به فرآیند آموزش الکترونیکی آگاهی داشتند. 95 درصد اعضای هیات علمی به تربیت اساتید حرفه ای جهت ارائه درس های یادگیری الکترونیکی به عنوان بهترین راهکار بلند مدت و 83 درصد اعضای هیات علمی به طراحی نرم افزارهای ارائه کننده خدمات آموزشی جذاب و ایرانی پسند به عنوان بهترین راهکار کوتاه مدت اعتقاد داشتند. همچنین بین میزان آگاهی و سابقه کار ارتباط معناداری وجود داشت. با در نظر گرفتن محدودیت های غیر قابل اجتناب روش های آموزش الکترونیکی, استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات به منظور کیفیت یادگیری, سهولت دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات,کاهش هزینه های آموزشی و ارتقای علمی مدرسان از مهم ترین دستاوردهای فن آوری اطلاعات می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رخ افروز، داریوش، صیادی، ندا، و حکیم، اشرف السادات. (1391). بررسی میزان آگاهی و دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت یادگیری الکترونیکی ترکیبی: یک مطالعه مقطعی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(4)، 30-38. SID. https://sid.ir/paper/228681/fa

    Vancouver: کپی

    رخ افروز داریوش، صیادی ندا، حکیم اشرف السادات. بررسی میزان آگاهی و دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت یادگیری الکترونیکی ترکیبی: یک مطالعه مقطعی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1391؛3(4):30-38. Available from: https://sid.ir/paper/228681/fa

    IEEE: کپی

    داریوش رخ افروز، ندا صیادی، و اشرف السادات حکیم، “بررسی میزان آگاهی و دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت یادگیری الکترونیکی ترکیبی: یک مطالعه مقطعی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 4، pp. 30–38، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button