مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 366 | صفحه پایان 377

چکیده

 شناخت تاثیر باورهای انگیزشی و خودتنظیمی بر رفتار دانشجویان می تواند منجر به استفاده گسترده تری از منابع اطلاعاتی جهت رفع نیازهای اطلاعاتی آنها شود. لذا این پژوهش به منظور تعیین تاثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت گرفته است. در این پژوهش تعداد 184 نفر از دانشجویان به صورت سرشماری انتخاب شدند که در نهایت 125 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. نوع پژوهش کاربردی, از نظر ماهیت همبستگی از نوع تحلیل مسیر و از نظر گردآوری داده ها پیمایشی بود. داده های مورد نیاز به وسیله دو پرسشنامه ی استاندارد راهبردهای انگیزشی برای یادگیری و پرسشنامه محقق ساخته رفتار اطلاعاتی جمع آوری گردید. پس از بررسی روایی پرسشنامه ها از طریق متخصصان, پایایی هر دو پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 و 85/0 تعیین گردید. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS21 و PLS صورت پذیرفت. یافته های پژوهش نشان دادند مدل پیشنهادی برازش قابل قبولی را با داده ها نشان داد و مولفه های باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه تاثیر دارند. درک بهتر کارکردهای روانشناختی موثر بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان دکتری در تدوین برنامه های آموزشی مرتبط با یادگیری مهارت های اطلاع یابی, ارائه راهکارهایی برای بهبود خدمات اطلاعاتی و توسعه نظام های اطلاعاتی از اهمیت بسزایی برخوردار است, زیرا با انتقال هر چه موثرتر اطلاعات به این دانشجویان می توان به بهبود عملکرد تحصیلی آن ها و در نتیجه ارائه خدمات پزشکی بهتر به جامعه کمک نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیگدلی، زاهد، رجبی، غلامرضا، و نصیری، ماریا. (1395). بررسی تاثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(4 )، 366-377. SID. https://sid.ir/paper/228702/fa

    Vancouver: کپی

    بیگدلی زاهد، رجبی غلامرضا، نصیری ماریا. بررسی تاثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(4 ):366-377. Available from: https://sid.ir/paper/228702/fa

    IEEE: کپی

    زاهد بیگدلی، غلامرضا رجبی، و ماریا نصیری، “بررسی تاثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 4 ، pp. 366–377، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button