مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,117
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های هویت و انگیزش پیشرفت تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 81

چکیده

مشغولیت تحصیلی می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله سبک های هویت و مشغولیت تحصیلی قرار گیرد. هدف مطالعه حاضر, بررسی رابطه سبک های هویت و انگیزش پیشرفت تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال تحصیلی 96-1395 تشکیل دادند که از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 210 دانشجو انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی, انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس و مشغولیت تحصیلی زرنگ استفاده شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه همزمان در نرم افزار آماریSPSS. 22 تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که مشغولیت تحصیلی با سبک های هویت اطلاعاتی, سبک هویت هنجاری و انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین بین مشغولیت تحصیلی با سبک هویت سردرگم/ اجتنابی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. از سویی نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که سبک های هویت اطلاعاتی و هنجاری و انگیزش پیشرفت تحصیلی قادر به پیش بینی مشغولیت تحصیلی دانشجویان هستند؛ اما سبک هویت سردرگم/ اجتنابی بر مشغولیت تحصیلی دانشجویان تاثیری نداشت. بنابراین مشغولیت تحصیلی با کاربرد سبک هویت اطلاعاتی و هنجاری و انگیزش پیشرفت افزایش و با سبک هویت سردرگم/ اجتنابی کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهادری خسروشاهی، جعفر، و حبیبی کلیبر، رامین. (1398). رابطه سبک های هویت و انگیزش پیشرفت تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(1 )، 71-81. SID. https://sid.ir/paper/228750/fa

    Vancouver: کپی

    بهادری خسروشاهی جعفر، حبیبی کلیبر رامین. رابطه سبک های هویت و انگیزش پیشرفت تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(1 ):71-81. Available from: https://sid.ir/paper/228750/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بهادری خسروشاهی، و رامین حبیبی کلیبر، “رابطه سبک های هویت و انگیزش پیشرفت تحصیلی با مشغولیت تحصیلی در دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 1 ، pp. 71–81، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button