مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,281
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

18

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه: پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی, به رغم استعداد ذاتی و دستاوردهای تحصیلی قابل توجه, تحت الشعاع انگیزش تحصیلی قرار می گیرد. مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش انگیزش تحصیلی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی (دوره بالینی) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته است. روش ها: در این مطالعه مقطعی - همبستگی, از 422 دانشجوی پزشکی سال های چهارم تا آخر در سال تحصیلی 1386 تا 1387 دانشگاه علوم پزشکی, 344 نفرشان مقیاس انگیزش تحصیلی را که دارای 43 سوال و 8 خرده مقیاس می باشد, تکمیل نمودند. معیار پیشرفت تحصیلی, گزارش معدل دوره علوم پایه و معدل کل دوره بالینی آنها بود. اطلاعات خام به وسیله SPSS و با اجرای آزمون های توصیفی و تحلیلی, از جمله ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل صورت گرفت. نتایج: انگیزش تحصیلی با معدل علوم پایه و همچنین معدل کل بالینی ارتباط مستقیم و معنی دار داشت. به علاوه, سه مولفه رقابت جویی, کوشش, علاقه اجتماعی و معدل کل بالینی و علوم پایه, همبستگی مثبت دیده شد ولی مولفه قدرت اجتماعی, تنها با معدل کل بالینی آزمودنی ها همبستگی مثبت داشت. همچنین انگیزش گرایش به کوشش و رقابت جویی در پسران بالاتر از دختران بود. نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است که پیشرفت تحصیلی دانشجویان مستلزم هماهنگی و تعامل بین ابعاد مختلف انگیزشی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، علیرضا، قاسمی، غلامرضا، و فیروزنیا، سمانه. (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(1 (پیاپی 21))، 79-85. SID. https://sid.ir/paper/59291/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی علیرضا، قاسمی غلامرضا، فیروزنیا سمانه. ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(1 (پیاپی 21)):79-85. Available from: https://sid.ir/paper/59291/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا یوسفی، غلامرضا قاسمی، و سمانه فیروزنیا، “ارتباط انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 79–85، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا