مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 37

چکیده

 در روش های نوین آموزشی, افزایش مشارکت دانشجویان و توجه به انجام کار گروهی در امر یادگیری در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه حاضر با هدف کاربرد روش تدریس یادگیری مبتنی بر تیم (team based learning(TBL) ) در دوره بهداشت عمومی و بررسی نگرش دانشجویان نسبت به روش تدریس جدید انجام شده است. در این مطالعه توصیفی_مقطعی 45 نفر از دانشجویان کارشناسی بهداشت عمومی شرکت کردند. ارزیابی دانشجویان با استفاده از امتحان چهارگزینه ای و پرسشنامه سنجش نگرش انجام و میانگین نمرات آزمون ها با ازمون آماری تی مستقل و بررسی رابطه بین نگرش دانشجویان نسبت به دو نوع روش تدریس از ازمون آماری همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS20استفاده شد. میانگین نمره یادگیری دانشجویان در روش سخنرانی, با انجام آزمون در پایان جلسه چهارم, برابر با (9/0± 8/8) بود. بین میانگین نمرات در ارزیابی فردی و تیمی تفاوت معناداری وجود دارد (005/0>P). میانگین نمره نگرش دانشجویان نسبت به روش TBL برابر با (78/3± 18/25) و نسبت به انجام کار تیمی برابر با (1/5± 50/21) بود. نگرش دانشجویان نسبت به روش تدریس TBL (625/0=r, 003/0= P) و انجام کار تیمی در کلاس درس (725/0= r, 001/0=P) دارای رابطه همبستگی مثبت و معنی داری بود. یافته ها نشان دادند که TBL یک روش موثر یادگیری در امر آموزش, نسبت به روش سخنرانی است. پیشنهاد می گردد از روش یادگیری مبتنی بر تیم به موازات روش های سنتی در آموزش فراگیران و دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی بیشتر استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، طاهره، کوهپایه، سیدامین، رمضانی، محسن، و مباشری، فرزانه. (1397). بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(1 )، 30-37. SID. https://sid.ir/paper/228791/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی طاهره، کوهپایه سیدامین، رمضانی محسن، مباشری فرزانه. بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(1 ):30-37. Available from: https://sid.ir/paper/228791/fa

    IEEE: کپی

    طاهره غلامی، سیدامین کوهپایه، محسن رمضانی، و فرزانه مباشری، “بررسی نگرش دانشجویان بهداشت عمومی نسبت به روش یادگیری مبتنی بر تیم دردانشگاه علوم پزشکی فسا،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 1 ، pp. 30–37، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228791/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button