مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش برنامه درسی پنهان در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال1395

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 71

چکیده

 توانمندی و بالندگی دانشجویان پرستاری و مامایی بخصوص در زمینه ی آموزش به مددجو کیفیت مراقبت های بالینی را افزایش می دهد. این مطالعه با هدف بررسی نقش برنامه درسی پنهان در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام شد. در این مطالعه ی توصیفی تحلیلی, 269 نفر دانشجوی پرستاری و مامایی که حداقل سابقه ی یک ترم کارآموزی بالینی داشته, به روش تمام شماری شرکت کردند. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه ی محقق ساخته ی روا و پایا, با سه حیطه: تعاملات, فرصت های آموزش و یادگیری و ارزشیابی بازاندیشانه بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS v18 در سطح معنی داری 05/. استفاده شد. از مجموع 269 نفر شرکت کننده در پژوهش, 201 نفر از دانشجویان دارای جنس زن با محدوده سنی 19_33 سال بودند. بیشترین میانگین نمره پاسخگویی دانشجویان, مربوط به حیطه ی تعاملات با میانگین نمره 40/4 بود. در بررسی ارتباط رشته تحصیلی با دیدگاه دانشجویان در نمره کل و حیطه ارزشیابی بازاندیشانه ارتباط معنادار آماری مشاهده شد (05/0 > p). بنابراین برنامه درسی پنهان به ویژه با تمرکز بر تعاملات می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی در خدمت مدرسان, فراگیران و برنامه ریزان آموزشی جهت دستیابی به اهداف بالاتر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزادی، زهره، روانی پور، مریم، یزدانخواه فرد، محمدرضا، و معتمد، نیلوفر. (1397). بررسی نقش برنامه درسی پنهان در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال1395. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(1 )، 61-71. SID. https://sid.ir/paper/228795/fa

    Vancouver: کپی

    آزادی زهره، روانی پور مریم، یزدانخواه فرد محمدرضا، معتمد نیلوفر. بررسی نقش برنامه درسی پنهان در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال1395. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(1 ):61-71. Available from: https://sid.ir/paper/228795/fa

    IEEE: کپی

    زهره آزادی، مریم روانی پور، محمدرضا یزدانخواه فرد، و نیلوفر معتمد، “بررسی نقش برنامه درسی پنهان در انتقال مهارت های آموزش به مددجو در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال1395،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 1 ، pp. 61–71، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button