Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,594
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,143
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان (رشته روانشناسی)

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 346

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر شیوه آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد واحد زرند در نیمسال دوم 1391 انجام شد. به این منظور از تعداد1500 نفر دانشجویان روانشناسی دانشگاه آزاد, یک ورودی, به روش تصادفی انتخاب گردیده و بر اساس شماره های دانشجویی زوج و فرد به دو گروه تقسیم شدند. 15 نفر از دانشجویان در گروه آموزش سنتی و 16 نفر دیگر در گروه آموزش به کمک رایانه قرار گرفتند. ابتدا پیش آزمون با استفاده از پرسشنامه خلاقیت تورنس (1986) از دو گروه گرفته شد و پس از 16 جلسه معادل یک ترم آموزش سنتی و آموزش به کمک رایانه پس آزمون به عمل آمد, نمرات آزمون مربوط به درس انگیزش و هیجان به عنوان آزمون عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از SPSS ویرایش 19 تجزیه و تحلیل گردید. یافته های پژوهشی به دست آمده با استفاده از روش t مستقل برای سنجش عملکرد تحصیلی بین دو گروه و روش تحلیل کوواریانس برای موثر بودن مولفه خلاقیت نشان داد که آموزش به کمک رایانه در خلاقیت دانشجویان تاثیر به سزایی دارد, ولی در عملکرد تحصیلی تفاوت معناداری دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادنژاد، لادن، خسروپور، فرشید، و رفیعی، فروزان. (1394). تاثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان (رشته روانشناسی). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(4)، 339-346. SID. https://sid.ir/paper/228835/fa

    Vancouver: کپی

    مرادنژاد لادن، خسروپور فرشید، رفیعی فروزان. تاثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان (رشته روانشناسی). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(4):339-346. Available from: https://sid.ir/paper/228835/fa

    IEEE: کپی

    لادن مرادنژاد، فرشید خسروپور، و فروزان رفیعی، “تاثیر آموزش به کمک رایانه بر خلاقیت و عملکرد تحصیلی دانشجویان (رشته روانشناسی)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 4، pp. 339–346، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228835/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا