مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه تأثیر عامل آموزش، پژوهش، انگیزه، ظرفیت ونگرش بر کار آفرینی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 125

چکیده

 نظام آموزشی ما باید به این سو هدایت شود که افرادی که فارغ التحصیل می شوند ویژگی های کارآفرینی را داشته باشند, این امر مستلزم برنامه ریزی و هدایت فعالیت های آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش عالی به سمت کارآفرینی است برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها بایستی از یک طرف مبتنی بر آخرین تحولات علمی در رشته های مربوطه و از سوی دیگر متناسب با نیاز واحدهای صنعتی باشند. این تحقیق از منظرشناسایی ماهیت و روش در زمره تحقیقات توصیفی و بر مبنای هدف کاربردی است. جامعه آماری 7853 نفر از دانشجویان بودند, که با استفاده از روش نمونه گیری متناسب با حجم تعداد 384 نفر از طریق جدول مورگان انتخاب شدند ابزار جمع آوری داده های تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط اساتید کارآفرینی تأیید شد و برای پایایی آن ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید (971%) که بیانگر مناسب بودن ابزار تحقیق بود برای مقایسه تأثیرگذاری متغیرها از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل, آزمون t تک نمونه ای و آزمون فرید من استفاده گردید برازش مدل از طریق شاخصهای برازندگی مورد برازش قرار گرفت در نتیجه تمامی متغیر های تحقیق با بار عاملی بالای 30 و آزمون t بالاتر از 96/1 مورد تأیید و تأثیر مثبتی بر کارآفرینی دانشجویان دارند در مقایسهt تک نمونه ای و آزمون فرید من عامل انگیزش و در معادلات ساختاری عامل نگرش با بار عاملی64. دارای بیشترین تأثیر برکارآفرینی دانشجویان می باشد وبالاترین رتبه را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی لیاولی، علیمردان، ایمانی، محمدنقی، و ناظم، فتاح. (1396). بررسی و مقایسه تأثیر عامل آموزش, پژوهش, انگیزه, ظرفیت ونگرش بر کار آفرینی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(1 )، 118-125. SID. https://sid.ir/paper/228859/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی لیاولی علیمردان، ایمانی محمدنقی، ناظم فتاح. بررسی و مقایسه تأثیر عامل آموزش, پژوهش, انگیزه, ظرفیت ونگرش بر کار آفرینی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(1 ):118-125. Available from: https://sid.ir/paper/228859/fa

    IEEE: کپی

    علیمردان رفیعی لیاولی، محمدنقی ایمانی، و فتاح ناظم، “بررسی و مقایسه تأثیر عامل آموزش, پژوهش, انگیزه, ظرفیت ونگرش بر کار آفرینی دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 1 ، pp. 118–125، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button