مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر روش نوین استفاده از رادیوگرافی دیجیتال و روش کانونشنال بر میزان بهبود کیفیت آموزش اصول تشخیصی رادیوگرافی فک و صورت در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 24

کلیدواژه

سیستم آرشیو کردن و انتقال تصاویر (PACS)Q2

چکیده

 در این مطالعه به بررسی تاثیر دیجیتالی شدن بخش رادیولوژی فک و صورت, استفاده از سیستم آرشیو و انتقال تصاویر و نرم افزارهای آموزشی در ارتقای میزان بهبود کیفیت آموزش اصول تشخیصی پرداخته شده است. در این مطالعه مداخله ای, جمعیت مورد مطالعه شامل تمامی دانشجویان دندان پزشکی که واحد رادیولوژی 2 عملی را گذرنده اند و دستیاران رادیولوژی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد (N=39). ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته می باشد که به بررسی مقایسه ای روش های معمولی و دیجیتال (همراه با سیستم آرشیو کردن و انتقال تصاویر) برای تهیه گرافی پرداخته شده است. همچنین نرم افزاری برای آموزش لندمارک های آناتومیک در کلیشه پانورامیک تهیه شد و تاثیر آن بر روی آموزش دانشجویان ارزیابی گردید. در آنالیز پرسشنامه های سیستم دیجیتال, در مواردی مانند کاهش تکرار, کیفیت تشخیصی, قدرت تغییر دانسیته و کنتراست, نسبت به سیستم کانونشنال با P<0.05 اختلاف معناداری را نشان داد ولی در مواردی مانند زمان رسیدن گرافی دست بیمار و زمان نوشتن گزارش با P>0.05 اختلاف معناداری را نشان نداد. برای ارزیابی نرم افزار آموزشی از دانشجویان امتحان گرفته شد و نتایج, اختلاف معنا داری را نشان داد. با توجه به نتایج به دست آمده, سیستم دیجیتال و سیستم آرشیو کردن و انتقال تصاویر در ارتقای آموزشی و درمانی موثر بوده است و همچنین استفاده از نرم افزارهای آموزشی تاثیر به سزایی در افزایش یادگیری دانشجویان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افتخار، بهروز، دباغی، آرش، محققی، آرمان، کمیلی ثانی، حسین، و کاووسی، محمدامین. (1392). بررسی مقایسه ای تاثیر روش نوین استفاده از رادیوگرافی دیجیتال و روش کانونشنال بر میزان بهبود کیفیت آموزش اصول تشخیصی رادیوگرافی فک و صورت در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 4(1)، 17-24. SID. https://sid.ir/paper/228945/fa

    Vancouver: کپی

    افتخار بهروز، دباغی آرش، محققی آرمان، کمیلی ثانی حسین، کاووسی محمدامین. بررسی مقایسه ای تاثیر روش نوین استفاده از رادیوگرافی دیجیتال و روش کانونشنال بر میزان بهبود کیفیت آموزش اصول تشخیصی رادیوگرافی فک و صورت در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛4(1):17-24. Available from: https://sid.ir/paper/228945/fa

    IEEE: کپی

    بهروز افتخار، آرش دباغی، آرمان محققی، حسین کمیلی ثانی، و محمدامین کاووسی، “بررسی مقایسه ای تاثیر روش نوین استفاده از رادیوگرافی دیجیتال و روش کانونشنال بر میزان بهبود کیفیت آموزش اصول تشخیصی رادیوگرافی فک و صورت در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 4، no. 1، pp. 17–24، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button