مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف از این پژوهش اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی مدارس اختلال رفتار بود. روش تحقیق این پژوهش شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. پس از غربالگری 80 دانش آموز پسر پایه اول و دوم دبستان از دو مدرسه اختلال رفتار در تهران (1394), با استفاده از مقیاس والدین کانرز, 38 کودک, دارای بیش فعالی و کمبود توجه تشخصی داده شدند, سپس 36 دانش آموز بطور تصادفی جهت این پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه مداخله (18 نفر) و کنترل (18 نفر) قرار گرفتند. در ادامه مهارت بازی درمانی در طی 12 جلسه یک ساعته به گروه آزمایش آموزش داده شد و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. داده ها پس از گردآوری با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمرات گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه در مقیاس والدین کانرز (p<0.001) در پس آزمون تغییر معنی داری داشت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که علائم بیش فعالی و کمبود توجه, ناتوانی یادگیری و اضطراب تحت تاثیر بازی درمانی, در قالب طرح آزمایشی اخیر کاهش یافته و این رویکرد به درمانگران و متخصصان روانشناسی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قربانی عشین، یاسمن، طالبی، غلامرضا، جهاندار، بهارک، و ربانی زاده، منصوره. (1395). اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(ویژه نامه)، 53-58. SID. https://sid.ir/paper/228958/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی عشین یاسمن، طالبی غلامرضا، جهاندار بهارک، ربانی زاده منصوره. اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(ویژه نامه):53-58. Available from: https://sid.ir/paper/228958/fa

    IEEE: کپی

    یاسمن قربانی عشین، غلامرضا طالبی، بهارک جهاندار، و منصوره ربانی زاده، “اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. ویژه نامه، pp. 53–58، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button