Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

بلوطی علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    670
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش های شناختی (فعال وغیر فعال) و چندحسی بر یادآوری و نگهداری راهبردها درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی بود. دانش آموزان پسر با ناتوانی ذهنی خفیف پایه چهارم مدارس استثنایی شهر اهواز به عنوان جامعه مورد مطالعه انتخاب شدند. تعداد نمونه 60 نفر بوده که به روش نمونه گیری، تصادفی خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند و آزمودنی ها در سه گروه آزمایش و یک گروه کنترل قرار گرفتند. برای بررسی متغیر یادآوری در مراحل پیش آزمون و پس آزمون از آزمون یادآوری کارت های تصویری استفاده گردید. مداخله آموزشی شامل راهبردهای شناختی فعال، شناختی غیرفعال و همین طور شناختی فعال روش چندحسی فرنالد درگروه های آزمایش به مدت یک هفته و طی دوازده جلسه صورت گرفت و برای گروه کنترل به همان میزان برنامه ای غیرمرتبط درنظرگرفته شد. نتایج نشان داد راهبردهای شناختی فعال، غیرفعال و شناختی فعال روش چند حسی درمقایسه باگروه کنترل باعث بهبود یادآوری درکودکان با نیازهای ویژه ذهنی شد و این اثر بعد از یک هفته پایدار مانده است. یافته ها مشخص ساختند راهبردهای شناختی زمانی که به صورت فعال ویا به صورت غیرفعال و همین طور به صورت فعال همراه با روش چندحسی ارائه شوند می توانند روش های ارزشمندی برای افزایش میزان یادآوری کودکان بانیازهای ویژه ذهنی باشند، تا کاستی های شناختی و انگیزشی را بهبود بخشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 670 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاظمی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    12-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    9134
  • دانلود: 

    2588
چکیده: 

این پژوهش به بررسی و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری دوره ابتدایی با تاکید بر یادگیری سطوح بالای شناخت پرداخته است. کتاب های علوم تجربی پایه های اول، دوم و سوم به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از روش تحلیل محتوا به شکل تجزیه و تحلیل کمی استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داده است، اهدافی که برای دستیابی به سطح آفریدن از حیطه شناختی، پیش بینی شده حدود 6.5 درصد کل اهداف را تشکیل می دهد. بنابراین می توان استنباط کرد که تنظیم کنندگان اهداف دروس علوم تجربی دوره ابتدایی به سطوح بالای حیطه شناختی توجه کافی ننموده اند و شرایط را برای بروز خلاقیت، کمتر مدنظر قرار داده اند. این درحالی است که سطوح دانش و فهم و درک، بیشترین درصد اهداف را به خود به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که اهداف کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی ضروری است که مورد تجدید نظر قرار گیرد و سهم اهدافی که سطوح بالاتر یادگیری شناختی و تفکر اخلاق را در بردارند، افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمودیان شهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    20-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1418
  • دانلود: 

    827
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی عوامل بازدارنده مشارکت زنان در سطوح مدیریتی سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران میانی در کشور ایران بود. جامعه آماری این پژوهش توصیفی-پیمایشی، شامل کلیه مدیران میانی مرد و زن شاغل در سازمان آموزش و پرورش بود که از بین آنها 300 نفر (150 نفر زن و 150 نفر مرد) به روش خوشه ای انتخاب شدند. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق، از پرسشنامه محقق ساخته پس از احراز پایایی و روایی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، علاوه بر توصیف متغیرها در قالب میانگین، انحراف استاندارد و فراوانی، از روش های تی تک نمونه ای، تی مستقل، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که از بین عوامل هفتگانه مورد بررسی، آزمودنی های تحقیق، عوامل شخصیتی و نقصان مهارت های فنی را در انتصاب زنان به سطوح مدیریت بی تاثیر دانسته و عوامل نگرشی، اجتماعی-فرهنگی، مذهبی-تاریخی، سازمانی و سیاست های دولت را در بازداری از انتصاب زنان به سطوح مدیریت موثر دانسته اند. همچنین مقایسه میانگین عوامل مختلف حاکی از آن بود که بالاترین میانگین ها به ترتیب به عوامل زیر اختصاص دارد: سیاسی، سازمانی، مذهبی-تاریخی، اجتماعی-فرهنگی، نگرشی، شخصیتی و نقصان مهارت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1418

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 827 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    26-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1714
  • دانلود: 

    1104
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر قصه گویی بر کاهش کاهش پرخاشگری و کاهش اضطراب امتحان در پسران پرورشگاه های شهر رشت می باشد. در چهارچوب روشی "آزمایشی" در قالب یک طرح تحقیق از نوع پیش آزمون – پس آزمون- پیگیری با گروه کنترل، 33 پسر، 8 ساله که از بین 34 کودک 6تا 8 ساله که داروی روانپزشکی استفاده نمی-کردند و تاکنون مورد درمان های روانشناسانه قرار نگرفته بودند انتخاب شدند. به طور تصادفی در دو گروه (1 گروه آزمایشی و 1 گروه کنترل) جایگزین شدند. دو گروه آزمایش به مدت 7 جلسه تحت تاثیر متغیر مستقل"قصه گویی همراه با بحث" قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکرد. بعد از اتمام مداخلات و نیز یک ماه پس از اتمام مداخلات از هر دو گروه آزمون به عمل آمد تا تاثیر متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته و داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر، (MANCOVA) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که روش قصه گویی همراه با بحث بر کاهش پرخاشگری و کاهش اضطراب امتحان پسران 8 ساله پرورشگاه های شهر رشت موثر است. این نتایج قابلیت کاربرد قصه و ساختار آن را درآموزش و درمان مشکلات کودکان نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1714

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1104 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

منظری محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    36-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    733
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تغییرات نگرشی معلمان مدارس ابتدایی پیرامون شیوه های انجام وظایف آموزشی خویش بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدرسان دانشگاه فرهنگیان کشور می باشد، که تعداد 86 نفر از آنان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود. تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS صورت گرفت. همچنین برای تحلیل فرضیه ها از آزمون T- Test تک گروهی، استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین میزان باور معلمان نسبت به شیوه های انجام وظایف آموزشی خویش با میانگین نظری جامعه، در زمینه های طراحی آموزشی عینی، روش های فعال تدریس و ارزشیابی توصیفی در سطح 0.01 تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج بدست آمده حاکی از این است که تغییرات نگرشی معلمان در طراحی آموزشی، روش های تدریس و ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان، مفید و رو به رشد بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نعمتی بیدگلی جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    42-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1173
  • دانلود: 

    771
چکیده: 

توصیف نگرش و گرایش مردم به فعالیت های حرکتی و ورزشی در 8 شهر مرکز استان های مختلف ایران هدف این پژوهش است، پرسشنامه محقق ساخته ای دارای سه بخش نگرش، گرایش و ویژگی های جمعیت شناختی در اختیار 8500 نفر قرار گرفت. از این تعداد 4930 مرد و3570 زن پرسشنامه را تکمیل کردند. در طراحی بخش نگرشی پرسشنامه از ابزار نگرشسنج فعالیت بدنی کنیون (1968) استفاده شد. با استفاده از روش های تحلیل عاملی با آلفای 0.87 پایایی پرسشنامه محاسبه شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های من ویتنی و کروسکال_ والیس در سطح معناداری 0.05 استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد به طور متوسط 34.6 درصد آزمودنی ها هیچ گونه فعالیت ورزشی نداشتند. آزمودنی ها، به ترتیب اولویت، عواملی چون کسب نشاط و شادابی، تقویت جسم و روان، کسب اعتماد به نفس و داشتن رفتار و اخلاق نیکو را مهم ترین علل و انگیزه های مشارکت در فعالیت های حرکتی و ورزشی معرفی نمودند. به طور کلی، نتایج این پژوهش حاکی از متفاوت بودن نگرش اقشار مختلف مردم به فعالیت های حرکتی و ورزشی به تفکیک جنسیت، شغل و مدرک تحصیلی است. نتایج نشان داد، میزان هزینه های ورزشی خانوار در سال 1380 معادل 741 میلیارد ریال، 0.19 درصد کل هزینه خانوار و 0.1 درصد GDP کشور می باشد. هزینه وزشی یک خانوار در سال 1385 نسبت به سال 1380 دارای رشد واقعی 124 درصدی است، ولی به دلیل پایین بودن درآمد و سهم مشارکت ورزشی مردم ایران نسبت به کشورهای پیشرفته، هنوز هزینه های ورزشی درصد قابل قبولی را در سبد هزینه های خانوار به خود اختصاص نمی دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1173

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 771 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    53-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    8384
  • دانلود: 

    4721
چکیده: 

هدف از این پژوهش اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی مدارس اختلال رفتار بود. روش تحقیق این پژوهش شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. پس از غربالگری 80 دانش آموز پسر پایه اول و دوم دبستان از دو مدرسه اختلال رفتار در تهران (1394)، با استفاده از مقیاس والدین کانرز، 38 کودک، دارای بیش فعالی و کمبود توجه تشخصی داده شدند، سپس 36 دانش آموز بطور تصادفی جهت این پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه مداخله (18 نفر) و کنترل (18 نفر) قرار گرفتند. در ادامه مهارت بازی درمانی در طی 12 جلسه یک ساعته به گروه آزمایش آموزش داده شد و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. داده ها پس از گردآوری با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمرات گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه در مقیاس والدین کانرز (p<0.001) در پس آزمون تغییر معنی داری داشت. با توجه به نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که علائم بیش فعالی و کمبود توجه، ناتوانی یادگیری و اضطراب تحت تاثیر بازی درمانی، در قالب طرح آزمایشی اخیر کاهش یافته و این رویکرد به درمانگران و متخصصان روانشناسی پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    59-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    633
چکیده: 

پژوهشی حاضر جهت مقایسه برنامه درسی اجراشده تربیت معلم بر صلاحیت شغل معلمی، فارغ التحصیلان دانشگاه-های آزاد و دانشگاه های دولتی استان خراسان رضوی انجام شده است.این تحقیق ازنوع ارزشیابی است که پژوهشگر در انجام آن از روش تحقیق زمینه ای کمک گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را دو گروه تشکیل می دهند که عبارتنداز: فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه های عالی درسال تحصیلی 2015-2014 می باشند، با توجه به پراکندگی جامعه آماری برآورد حجم جامعه آماری از سالنامه آماری سال 2010 استان خراسان رضوی کمک گرفته شد بدین منظورحجم ورودی های سال 2011-2010 به عنوان فارغ التحصیلان 2015-2014 برآورد شد. جهت تعیین حجم نمونه در این پژوهش از فرمول تعیین حجم نمونه و مورگان استفاده شده است. تعداد نمونه-های این پژوهش را فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه عالی 194نفر، و فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه آزاداسلامی 174نفرتشکیل می دهند. به منظور نمونه گیری در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه-ای استفاده شده است. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است که شامل 40گویه می باشد. روایی پرسشنامه به طریق دلفی دراختیار صاحبنظران باتجربه دانشگاهی قرارگرفت وحاصل دقت نظرآنها دراصلاح پرسشنامه لحاظ گردید. پایایی پرسشنامه نیزبر اساس آزمون آلفای کرونباخ درفارغ التحصیلان دانشگاه عالی 0.096 فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی 0.091 تشخیص داده شد و برای تحلیل داده ها از روش آمار استنباطی (کولموگورف-اسمیرنوف) استفاده گردید. نتایج پژوهش بیانگراین است که بین برنامه اجرا شده دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی در ایجاد صلاحیت شغل معلمی (دانش حرفه ای، ارتباطات، تعلیم وتربیت، اخلاقی) در فارغ التحصیلان تفاوت معناداری وجود ندارد. لذا پیشنهاد گردید که با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه آزاداسلامی و آموزش و پرورش موجبات اجرایی نمودن برنامه درسی مبتنی برصلاحیت شغلی به صورت آزمایشی اجرا و همچنین صلاحیت های افراد قبل از ورود به رشته های معلمی سنجیده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 633 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    66-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1966
  • دانلود: 

    1782
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی برنامه درسی نیمه متمرکز هماهنگ با برنامه درسی ملی دوره اول متوسطه ایران بود. پژوهش به روش زمینه ای انجام شد. جامعه آماری شامل دو گروه: 1- استادان و متخصصان برنامه درسی به تعداد 79 نفر 2- معلمان دوره اول متوسطه به تعداد 466 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، برای گروه اول 52 نفر و برای گروه دوم 84 برآورد گردید و به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که با روش خی دو تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که میزان هماهنگی مولفه های الگو با برنامه درسی ملی دوره اول متوسطه ایران، مولفه های (اهداف و مقاصد برنامه درسی نیمه متمرکز، رویکردهای طراحی و تدوین برنامه درسی نیمه متمرکز، شاخص های ارزشیابی و اصلاح برنامه درسی نیمه متمرکز)، هماهنگی کامل وجود دارد و پس از اجرای آزمون مشخص شد بین نظر متخصصان و معلمان در رابطه با مولفه های الگو هماهنگی کامل وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1966

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    74-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3015
  • دانلود: 

    1400
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم می باشد، این پژوهش از نوع پژوهش شبه آزمایشی با گروه های آزمایش و کنترل است، جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر سال سوم مقطع دوم متوسطه شهرستان دلفان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1394-1393 بود. در این پژوهش تعداد 36 دانش آموز از دبیرستان پسرانه شبانه روزی شهدای شهرک امام (ره) بصورت نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. پس از تعیین حجم نمونه گروه های آزمایش و کنترل. در مرحله پیش آزمون معدل نیمسال اول سال تحصیلی 1394-1393 دو گروه از مدیریت دبیرستان اخذ گردید، سپس طی 8 جلسه بر اساس پروتکل آموزشی هادی تبار و همکاران (1390) به آزمودنی های گروه آزمایش هوش معنوی آموزش داده شد. پس از اتمام آموزش، نتایج حاصل از مقایسه میانگین پس آزمون گروه ها با تحلیل کوواریانس نشان داد تفاوت معناداری بین پس آزمون گروه کنترل و آزمایش وجود دارد و از آنجا که نمره پس آزمون گروه آزمایش افزایش را نشان می دهد، بنابراین می توان چنین عنوان نمود که آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی فرزندان تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3015

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1400 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    82-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1818
  • دانلود: 

    2218
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش تعیین تاثیر روش ارتباط بدون خشونت بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. در این پژوهش تجربی 30 نفر از دانش آموزان پسر پایه هفتم منطقه یک تهران از دبیرستان پسرانه آموزش واقع در منطقه یک به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین گشتند. معدل ترم قبل دانش آموزان به عنوان پیش آزمون ثبت گردید. سپس برای گروه آزمایش 10 جلسه آموزش ارتباط بدون خشونت برگزار شد که در این مدت گروه کنترل هیچ مشاوره ای دریافت نکرد. پس از آن معدل دانش آموزان هر دو گروه به عنوان پس آزمون ثبت شد، پس از گردآوری داده ها، اطلاعات از طریق روش های آماری تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد تاثیر روش ارتباط بدون خشونت بر متغیرهای وابسته (عملکرد تحصیلی) اثر کرده است (p<0.05). بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که ارتباط بدون خشونت بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1818

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2218 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

روشنی طاهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    88-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2147
  • دانلود: 

    1866
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی روانشناسی مدیریت نوین آموزشی "آموزش مهارت های زندگی" مدارس ابتدایی در جمهوری اسلامی ایران» بود. روش پژوهش حاضراز نوع غیرآزمایشی و توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان شاغل مدارس ابتدایی در پایه های تحصیلی اول تا پنجم در شهر ایلام تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده و از طریق فرمول نمونه گیری مورگان تعداد 164 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه مورد تایید متخصصین و اساتید قرار گرفت و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.867 و تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. نتایح نشان داد که معلمان بیش از اندازه متوسط معتقد به رشد مهارت های زندگی دانش آموزان از طریق آموزش درس مهارت های زندگی در مقطع ابتدایی هستند. دیدگاه معلمان زن در مورد نقش این آموزش ها در زمینه رشد مهارتها در دانش آموزان به نسبت دیدگاه معلمان مرد بهتر بود ولی از جنبه تحصیلات و سنوات خدمت اختلاف معناداری مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1866 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

محمودی مظفر مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    95-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1102
  • دانلود: 

    1266
چکیده: 

در این پژوهش به بررسی تاثیر رویکرد تلفیقی تربیت اخلاقی خواجه نصیرالدین طوسی و تحول شناختی پیاژه برنگرش معلمان در فرایند تربیت اخلاقی دانش آموزان دوره ابتدایی پرداخته شده است. روش تحقیق شبه تجربی بوده و در آن ازطرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه تجربی وگواه استفاده شده است. جامعه آماری معلمان دوره ابتدایی منطقه دو شهر تهران و گروه نمونه تحقیق0 3 نفر برای گروه تجربی و30 نفربرای گروه گواه ازمدارس تابعه منطقه 2شهرتهران که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه نگرش سنج محقق ساخته مشتمل بر 30 سوال بامقیاس 5 درجه ای لیکرت بودکه پایایی ان بر اساس بازآزمایی 0.84 و بر اساس آلفای کرونباخ 0.85 محاسبه شده است. آموزگاران در8 جلسه آموزش4ساعته به صورت کارگاهی شرکت کردند و ضمن آشنایی بارویکردها، مهارت های طراحی طرح درس مبتنی بر تلفیق تربیت اخلاقی خواجه و تحول شناختی پیاژه را فراگرفتند، نتایج حاصله نشان داد که شناخت وکسب مهارت طراحی رویکردها به تغییرنگرش آنان در فرآیند تربیت اخلاقی موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1266 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مظفری جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    105-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    137
کلیدواژه: 
چکیده: 

در تمام دنیا از جمله ایران مراجعین بخش اورژانس در حال افزایش می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 137 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button