Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,128
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد داده کاوی در بخش بندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژی های کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات)

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 266

چکیده

 تصمیم گیری صحیح و ایجاد استراتژی ها و تاکتیک های موثر بازاریابی و فروش, منوط به شناسایی و درک صحیح سازمان ها از مصرف کنندگان و خریداران است. امروزه, محققان بازاریابی به طور دائم در تلاشند تا رفتار مصرف کنندگان را شناسایی کنند و بر این اساس, راهکارهایی مناسب را برای فروش بهتر و موثرتر و افزایش سهم بازار اتخاذ کنند. تولیدکنندگان, برای تامین تقاضاها و حفظ و گسترش سهم بازار, باید از لایه های ادراکی, تعقلی و رفتاری خریداران بالقوه, آگاهی داشته باشند تا متناسب با سازه ها و سازوکارهای تصمیم گیری خود, اقدام به تولید فرآورده ها, توزیع و ترویج آنها کنند. مبتکران و طراحان فرآورده ها, صرفا با شناخت الگوهای رفتاری مصرف کنندگان, می توانند نسبت به زوایای انتظارات و رضایت مندی افراد, آگاه شوند و بهره گیری از آنها را با مدلسازی هموارتر کنند. در این تحقیق یک رویکرد مبتنی بر پردازش داده ارائه می شود تا با واکاوی رفتار مشتریان سیاست های بازاریابی مربوط به هر مشتری به صورت سفارشی تعیین شود. متدولوژی ارائه شده از خوشه بندی داده های استخراج شده از پایگاه داده مربوط به رفتار مشتری استفاده می کند. سپس با توجه به کلاس مالی, که مشتری به آن تعلق دارد دو نوع سیاست بازاریابی را پشتیبانی می کند. سیاست اول, سیاست بقا یا تثبیت مشتری در کلاس مالی جاری آن مشتری پی ریزی می شود این سیاست بر اساس وفادار کردن مشتریان به سازمان و استمرار سفارشات آنها در دراز مدت, طرحها یا محصولاتی که احتمالا مشتری از آنها اطلاع ندارد یا تا کنون از آنها استفاده نکرده است را به او معرفی می کند. سیاست دوم سیاست انگیزشی یا ارتقا نام دارد این سیاست بر اساس ایجاد انگیزه در مشتریان برای قرار گرفتن در کلاس های مالی بالاتر عمل می کند به طوری که بر اساس تحلیل رفتار مشتریان قرار گرفته در کلاس های مالی بالاتر طرحها یا محصولاتی هدفدار به مشتری ارائه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولایتی، محمد، حسین زاده لطفی، فرهاد، شهریاری، محمدرضا، و رهنمای رودپشتی، فریدون. (1396). رویکرد داده کاوی در بخش بندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژی های کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات). اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)، 11(41 )، 243-266. SID. https://sid.ir/paper/229151/fa

    Vancouver: کپی

    ولایتی محمد، حسین زاده لطفی فرهاد، شهریاری محمدرضا، رهنمای رودپشتی فریدون. رویکرد داده کاوی در بخش بندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژی های کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات). اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)[Internet]. 1396؛11(41 ):243-266. Available from: https://sid.ir/paper/229151/fa

    IEEE: کپی

    محمد ولایتی، فرهاد حسین زاده لطفی، محمدرضا شهریاری، و فریدون رهنمای رودپشتی، “رویکرد داده کاوی در بخش بندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژی های کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات)،” اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)، vol. 11، no. 41 ، pp. 243–266، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/229151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا