مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شورای نوردیک و سیاستگذاری ساخت تصویر ملی و برندینگ بین المللی؛ دریچه ی خوشبختی به جهان معاصر

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 91

چکیده

شورای نوردیک متشکل از پنج کشور سوئد, نروژ, فنلاند, دانمارک و ایسلند و همچنین سه منطقه خود مختار و مستقل جزائر فارو, سرزمین گرینلند و جزیره آلند می باشد. تمامی این کشورها دارای برند ملی و تصویر جهانی-منطقه ای مناسب می باشند. امروزه اسکاندیناوی و نوردیک دریچه ی واقعی خوشبختی و رفاه برای تعداد کثیری از مردم دنیا است و مدل حکومتداری, اقتصاد, فرهنگ, اجتماع, کسب و کار و سیاست آنها, الگوی بسیاری از کشورهای دنیا می باشد. اصولاً برند نوردیک و اسکاندیناوی و نام و تصویر هر یک از این کشورها, امروزه حامل فرآیندهای ذهنی, ادراکی و بصری است که همراه با خود بسیاری از مفاهیم جذاب را به همراه دارد. بررسی روند ساخت برندینگ و تصویر سازی منطقه ای و ملی کشورهای شورای نوردیک از اهداف پژوهش حاضر است. بر همین اساس مقاله حاضر با بررسی روند سیاستگذاری و ساخت تصویر و برندینگ منطقه ای-ملی شورای نوردیک بر این امر اذعان می کند که سیاستگذاری شورای نوردیک در زمینه فرآیند برندینگ ملی و ساخت تصویر منطقه ای هر یک از کشورهای مربوطه هماهنگ و همگرا بوده است, به طوری که حاصل آن ساخت برند و تصویر منطقه ای-جهانی مناسب برای کشورهای حوزه ی نوردیک و اسکاندیناوی است که امروزه در کنار برندینگ و تصویر سازی ملی جداگانه هر یک از این کشورها, نقشی اساسی در ادراک بصری و ذهنی این منطقه در اذهان و تصور مردم دیگر نقاط دنیا دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیداله خانی، آرش، و حجازی، نصراله. (1396). شورای نوردیک و سیاستگذاری ساخت تصویر ملی و برندینگ بین المللی؛ دریچه ی خوشبختی به جهان معاصر. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، 7(22 )، 75-91. SID. https://sid.ir/paper/229943/fa

    Vancouver: کپی

    بیداله خانی آرش، حجازی نصراله. شورای نوردیک و سیاستگذاری ساخت تصویر ملی و برندینگ بین المللی؛ دریچه ی خوشبختی به جهان معاصر. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)[Internet]. 1396؛7(22 ):75-91. Available from: https://sid.ir/paper/229943/fa

    IEEE: کپی

    آرش بیداله خانی، و نصراله حجازی، “شورای نوردیک و سیاستگذاری ساخت تصویر ملی و برندینگ بین المللی؛ دریچه ی خوشبختی به جهان معاصر،” مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی(مطالعات راهبردی جهانی شدن)، vol. 7، no. 22 ، pp. 75–91، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/229943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button