مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فهم مضامین فلسفی داستان ها و حکایت های کتب فارسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 194

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر فهم مضامین فلسفی داستان ها و حکایت های کتب فارسی دوره ابتدایی با روش پژوهش کیفی, از نوع تحلیل محتوا بوده است. جامعه آماری پژوهش را, داستان ها و حکایت های کتاب درسی فارسی بخوانیم دوره ابتدایی (دوم تا ششم ابتدایی) تشکیل می دهد. نمونه پژوهش به شیوه هدفمند, محتوای تمامی داستان ها و حکایت های فارسی در نظر گرفته شد و برای این منظور پس از بازخوانی داستان ها و حکایت ها و کدگذاری آن ها, مقوله های محوری متن استخراج شد. در نهایت با عنایت به مقوله های فلسفی (هستی شناسی, شناخت شناسی و ارزش شناسی) هر یک از مقوله های محوری تحت مضامین فلسفی طبقه بندی شدند. نتایج پژوهش نشان داد: مضامین فلسفی اکثر مقوله ها تحت معرفت شناسی و ارزش شناسی قابل تبیین بودند و در برخی از موارد نیز هستی شناسی مورد توجه بوده است. در نتیجه, با توجه به نتایج به دست آمده, داستان ها و حکایت های مورد بررسی نیازمند بازنگری و بازتالیف بر مبنای "برنامه فلسفه برای کودکان" است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدکلان، سیدمحمد، بازدار قمچی قیه، مرتضی، وقار، زهرا، علیزاده، منصور، و جهانی، داریوش. (1398). فهم مضامین فلسفی داستان ها و حکایت های کتب فارسی دوره ابتدایی. تفکر و کودک، 10(1 )، 175-194. SID. https://sid.ir/paper/230213/fa

    Vancouver: کپی

    سیدکلان سیدمحمد، بازدار قمچی قیه مرتضی، وقار زهرا، علیزاده منصور، جهانی داریوش. فهم مضامین فلسفی داستان ها و حکایت های کتب فارسی دوره ابتدایی. تفکر و کودک[Internet]. 1398؛10(1 ):175-194. Available from: https://sid.ir/paper/230213/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد سیدکلان، مرتضی بازدار قمچی قیه، زهرا وقار، منصور علیزاده، و داریوش جهانی، “فهم مضامین فلسفی داستان ها و حکایت های کتب فارسی دوره ابتدایی،” تفکر و کودک، vol. 10، no. 1 ، pp. 175–194، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230213/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button