مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی است. جامعه آماری همه پسران مقطع ابتدایی شهر مشهد بودند. در این پژوهش به سبب مشکلات مربوط به اجرای طرح های آزمایشی, که مستلزم همکاری مسئولان مدرسه و والدین است, از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد و, پس از انتخاب مدرسه, از بین دانش آموزانی که بالاترین نمره را در فرم معلمان داشتند, سی نفر انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (n=15) جایگزین شدند. سپس مربیان پرسش نامه راتر کودکان را به منزله پیش آزمون برای هر دو گروه تکمیل کردند و درمان گران جلسات قصه درمانی را به مدت شش هفته و در دوازده جلسه برای گروه آزمایش برگزار کردند. پس از اتمام جلسات درمان, دوباره همان مربیان پرسش نامه راتر را به منزله پس آزمون برای هر دو گروه گواه و آزمایش تکمیل کردند و نتایج با آزمون t برای گروه های مستقل و تحلیل کوواریانس مقایسه شد. با توجه به نتایج, فرضیه پژوهش تایید شد و می توان نتیجه گرفت که قصه درمانی در کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجب پورفرخانی، سمیه، و جهانشاهی، فاطمه. (1390). اثربخشی قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی. تفکر و کودک، 2(2 (پیاپی 4))، 19-35. SID. https://sid.ir/paper/230230/fa

    Vancouver: کپی

    رجب پورفرخانی سمیه، جهانشاهی فاطمه. اثربخشی قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی. تفکر و کودک[Internet]. 1390؛2(2 (پیاپی 4)):19-35. Available from: https://sid.ir/paper/230230/fa

    IEEE: کپی

    سمیه رجب پورفرخانی، و فاطمه جهانشاهی، “اثربخشی قصه درمانی در کاهش اختلال رفتاری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی،” تفکر و کودک، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 19–35، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/230230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button