مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی علی ارتباط بین تعهد حرفه ای، جامعه پذیری سازمانی و افشای اسرار دانشجویان رشته مدیریت استان قزوین

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 19

چکیده

 مطالعه حاضر به بررسی الگوی علی ارتباط بین تعهد حرفه ای, جامعه پذیری سازمانی و افشای اسرار دانشجویان مدیریت در استان قزوین می پردازد. این تحقیق از لحاظ هدف کابردی و از لحاظ جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 820 نفر از دانشجویان مدیریت استان قزوین است. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده و فرمول کوکران 86 نفر برآورد شد. داده ها و اطلاعات موردنیاز در این تحقیق مربوط به سال 95-1394 هستند که جهت گردآوری آن ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه با روش پانل متخصصان و پایایی آن با روش ضریب آلفای کرونباخ (0.85) ارزیابی شد. جهت بررسی ارتباط بین متغیرهای تعهد حرفه ای, جامعه پذیری و افشار اسرار در بین دانشجویان رشته مدیریت از روش تحلیل رگرسیونی با رویکرد حداقل مربعات معمولی (OLS) و آزمون فرضیه استفاده شد. ضریب برآورد شده برای متغیرهای تعهد حرفه ای و جامعه پذیری دانشجویان مدیریت به ترتیب 0.129 و 0.721- به دست آمد. نتایج نشان داد که در سطح احتمال 0.05 (P<0.05) متغیر تعهد حرفه ای بر افشای اسرار توسط دانشجویان مدیریت اثر معناداری ندارد, اما متغیر جامعه پذیری سازمانی اثر منفی و معنی داری بر این متغیر (افشای اسرار) دارد. بدین مفهوم که افزایش میزان جامعه پذیری در بین دانشجویان رشته مدیریت منجر به کاهش افشای اسرار توسط آن ها می شود. مقادیر آماره F-statistic و ضریب تعیین (R2) نیز به ترتیب 12.01 و 0.723 برآورد شدند که معنی داری تحلیل واریانس و خوبی برازش انجام شده را نشان می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظهری، محمدمهدی، و قلیچ، مرتضی. (1396). الگوی علی ارتباط بین تعهد حرفه ای, جامعه پذیری سازمانی و افشای اسرار دانشجویان رشته مدیریت استان قزوین. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 9(3 (مسلسل 35) )، 7-19. SID. https://sid.ir/paper/232023/fa

    Vancouver: کپی

    مظهری محمدمهدی، قلیچ مرتضی. الگوی علی ارتباط بین تعهد حرفه ای, جامعه پذیری سازمانی و افشای اسرار دانشجویان رشته مدیریت استان قزوین. مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1396؛9(3 (مسلسل 35) ):7-19. Available from: https://sid.ir/paper/232023/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی مظهری، و مرتضی قلیچ، “الگوی علی ارتباط بین تعهد حرفه ای, جامعه پذیری سازمانی و افشای اسرار دانشجویان رشته مدیریت استان قزوین،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 9، no. 3 (مسلسل 35) ، pp. 7–19، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button