مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: امروزه سازمان ها برای سازگاری با محیط در حال تغییر و تحول و ارائه خدمات به روز و با کیفیت, بر آموزش دوره های فناوری اطلاعات به نیروی انسانی خود تاکید می ورزند. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ICDLبر عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد.روش پژوهش: مطالعه حاضر از نوع پژوهش های کاربردی است که به شیوه مقطعی در سال 1392 بر روی 300 نفر از کارکنان شاغل به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. داده های مورد نیاز بوسیله پرسشنامه 40 سوالی گردآوری و پس از ورود در نرم افزار SPSS16 به کمک آزمون کای دو تحلیل و نتایج بصورت جداول توزیع فراوانی نمایش داده شد.یافته ها: از دیدگاه کارکنان دوره های آموزشی مهارت های هفت گانه کامپیوتر %97.3 در میزان یادگیری, %97 بر کیفیت کاری, %99.3 بر سازماندهی محتوای آموزشی, %80.7 بر کاهش تخلفات, %95 بر بازآفرینی ذهنی, %93.7 بر تغییر فرهنگ سازمانی و 98% بر عملکرد آن ها موثر بوده است. اما در حیطه هزینه 100% افراد معقتد بودند که دوره های آموزشی مهارت های ICDL بر کاهش هزینه ها تاثیر اندکی داشته است. آزمون کای دو رابطه معنی داری را بین عملکرد کارکنان با جنسیت, واحد محل خدمت, تحصیلات و سن نشان نداد ولی بین عملکرد کارکنان با نوع استخدام رابطه معنی داری مشاهده شد (P= 0.012).نتیجه گیری: نتایج حاکی از تاثیر مثبت آموزش مهارت های هفت گانه بر عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده که با توجه به عدم ارائه این دوره ها برای حدود 50 درصد از کارکنان, برگزاری این دوره ها برای کلیه کارکنان می تواند کمک شایانی به بهبود عملکرد دانشگاه نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرحسینی، سیدرضا، امیری، محمد، امین هراتی، فریبا، کلاتهایی، مهدی، و نادری، شیما. (1393). ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 5(3 (پیاپی 13))، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/232351/fa

    Vancouver: کپی

    میرحسینی سیدرضا، امیری محمد، امین هراتی فریبا، کلاتهایی مهدی، نادری شیما. ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1393؛5(3 (پیاپی 13)):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/232351/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا میرحسینی، محمد امیری، فریبا امین هراتی، مهدی کلاتهایی، و شیما نادری، “ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 5، no. 3 (پیاپی 13)، pp. 25–32، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button