مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آرایش مکانی تمرین (انفرادی، زوجی و گروهی) بر اکتساب و یادداری مهارت طناب زنی کودکان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه اثر تمرینات انفرادی, زوجی و گروهی بر اکتساب و یادداری مهارت طناب زنی دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی بود. نمونه آماری پژوهش را 180 دختر و پسر (با دامنه سنی 65/0±10 سال) تشکیل دادند که به صورت تصادفی خوشه ای از بین دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهرستان نهاوند انتخاب گردیده و برحسب مقادیر نمرات پیش آزمون در سه گروه انفردی, زوجی و گروهی گزینش شدند و در مدارس جداگانه تحت آموزش طناب زنی بر اساس شیوه نامه طرح ملی طناورز (سال 1390) قرار گرفتند. مرحله اکتساب شامل 12 جلسه تمرین تحت نظر مربی بود که عملکرد افراد در جلسات چهار, هشت و 12 ثبت شده و آزمون یادداری با شش روز تاخیر به عمل آمد. تحلیل داده های مرحله اکتساب با استفاده از تحلیل واریانس مرکب (سه آرایش مکانی * سه دفعات اندازه گیری * دو جنسیت) نشان داد که آرایش مکانی بر اجرای مهارت طناب زنی تاثیر دارد (P=0.001) و عملکرد در آرایش مکانی زوجی و گروهی بهتر است, اما اثر جنسیت معنادار نمی باشد. نتایج تحلیل واریانس دوطرفه (دو جنسیت * سه آرایش مکانی) در مرحله یادداری نیز نشان دهنده برتری آرایش مکانی زوجی و گروهی نسبت به انفرادی (P=0.001) و عدم تفاوت بین آرایش زوجی و گروهی می باشد. لازم به ذکر است که اثر جنسیت معنادار نمی باشد. بر اساس نتایج و دشواری مهارت طناب زنی بهتر است که در آموزش این مهارت از تمرینات انفرادی استفاده نشود و از مزایای تمرین دو نفره و گروهی مانند یادگیری مشاهده ای, فعال سازی نرون های آینه ای و غیره بهره برداری گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاوشی، الهه، زارعیان، احسان، و دانش فر، افخم. (1396). تاثیر آرایش مکانی تمرین (انفرادی, زوجی و گروهی) بر اکتساب و یادداری مهارت طناب زنی کودکان دبستانی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(27 )، 155-166. SID. https://sid.ir/paper/232860/fa

    Vancouver: کپی

    سیاوشی الهه، زارعیان احسان، دانش فر افخم. تاثیر آرایش مکانی تمرین (انفرادی, زوجی و گروهی) بر اکتساب و یادداری مهارت طناب زنی کودکان دبستانی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(27 ):155-166. Available from: https://sid.ir/paper/232860/fa

    IEEE: کپی

    الهه سیاوشی، احسان زارعیان، و افخم دانش فر، “تاثیر آرایش مکانی تمرین (انفرادی, زوجی و گروهی) بر اکتساب و یادداری مهارت طناب زنی کودکان دبستانی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 27 ، pp. 155–166، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button