مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

427
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم تحرک با توجه به سبک های شناختی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم تحرک با توجه به سبک های شناختی بود. بدین منظور, 24 دانشجوی کم تحرک دختر با میانگین سنی (3/22 و انحراف استاندارد 187/1 به شیوة دردسترس انتخاب شدند و در سه گروه سبک شناختی (هر گروه هشت نفر) قرار گرفتند. هر سه گروه به مدت 16 جلسة یک ساعتی تحت آموزش ایروبیک ماراتن قرار گرفتند و سه مربی ایروبیک میزان یادگیری آن ها را ارزیابی کردند. داده ها به کمک روش آماری تحلیل واریانس (اندازه گیری مکرر) بررسی شدند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان مستقل از زمینه (P = 0. 09) در مقایسه با شرکت کنندگان وابسته به زمینه و بی طرف در مراحل یادداری و انتقال عملکرد بهتری داشتند و میزان یادگیری آن ها بیشتر از دو گروه دیگر بود. می توان نتیجه گرفت که شرکت کنندگان مستقل از زمینه به دلیل پردازش خودکار, استفادة مؤثر از اطلاعات بدنی و عوامل شناختی متفاوت ممکن است مهارت های حرکتی را سریع تر یاد بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملائی زنگی، فریبا، اسکندنژاد، مهتا، و فتحی رضائی، زهرا. (1398). بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم تحرک با توجه به سبک های شناختی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(35 )، 49-62. SID. https://sid.ir/paper/232925/fa

    Vancouver: کپی

    ملائی زنگی فریبا، اسکندنژاد مهتا، فتحی رضائی زهرا. بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم تحرک با توجه به سبک های شناختی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(35 ):49-62. Available from: https://sid.ir/paper/232925/fa

    IEEE: کپی

    فریبا ملائی زنگی، مهتا اسکندنژاد، و زهرا فتحی رضائی، “بررسی میزان یادگیری ایروبیک در دانشجویان کم تحرک با توجه به سبک های شناختی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 35 ، pp. 49–62، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا