مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر تمرین در یادگیری حرکات هماهنگ درون مرحله و برون مرحله در دست و پا

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 172

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه تمرین در یادگیری حرکات هماهنگ درون مرحلهو برون مرحلهدست و پا می باشد. بدین منظور, 12 دانشجوی دختر از دانشگاه فرهنگیان اصفهان (با میانگین سنی 5±22 سال) که هیچ گونه سابقه فعالیت در رشته های ورزشی ریتمیک نداشتند, به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و به مدت شش ماه تحت نظر مربی هیپ هاپ آموزش دیدند و مهارت های مختلف هیپ هاپ و در خلال آن, تکالیف مدنظر پژوهش را آموخته و تمرین کردند. شرکت کنندگان در طول این شش ماه, سه بار به فاصله های یک, سه و شش ماه, در آزمایشگاه حضور یافتند که هر حضور به منزله یک سطح مهارتی در نظر گرفته شد و هر مرتبه با استفاده از دستگاه تجزیه و تحلیل حرکت, از اجرای چهار تکلیف ورزشی درون مرحله و برون مرحله منتخب با هفت دوربین با فرکانس 60 هرتز به صورت سه بعدی فیلم برداری شد. شایان ذکر است که داده های حاصل به کمک برنامه نویسی در نرم افزار مت لب, پردازش شده و خطای متغیر اجرای شرکت کنندگان محاسبه گشت. سپس, با استفاده ازآزمون تحلیل واریانس, اندازه گیری های مکرر در سطح (P=0.005) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان می دهد که تفاوت معنا داری بین خطای متغیر اجرا در سطوح مهارتی وجود دارد و حرکات هماهنگ در هر سطح, استوارتر از سطح قبل اجرا می شو د.بررسی اثر تعاملی الگو, سطح و اندام نیز بیانگر آن است که در تمام سطوح و هر دو اندام, خطای متغیر الگوی برون مرحله به صورت معناداری بیشتر از خطای متغیر الگوی درون مرحله می باشد. درمجموع, یافته ها حاکی از آن است که تمرین, اجرای الگوهای حرکت درون مرحله و برون مرحله را در دست ها و پاها به یک نسبت بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آرازشی، نگار، قاسمی، عبداله، نمازی زاده، مهدی، و صادقی دمنه، ابراهیم. (1395). مقایسه اثر تمرین در یادگیری حرکات هماهنگ درون مرحله و برون مرحله در دست و پا. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 8(25 )، 153-172. SID. https://sid.ir/paper/232962/fa

    Vancouver: کپی

    آرازشی نگار، قاسمی عبداله، نمازی زاده مهدی، صادقی دمنه ابراهیم. مقایسه اثر تمرین در یادگیری حرکات هماهنگ درون مرحله و برون مرحله در دست و پا. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1395؛8(25 ):153-172. Available from: https://sid.ir/paper/232962/fa

    IEEE: کپی

    نگار آرازشی، عبداله قاسمی، مهدی نمازی زاده، و ابراهیم صادقی دمنه، “مقایسه اثر تمرین در یادگیری حرکات هماهنگ درون مرحله و برون مرحله در دست و پا،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 8، no. 25 ، pp. 153–172، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button