مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی جامع کیفیت خدمات ارائه شده به تماشاگران لیگ برتر بسکتبال

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 224

چکیده

 ورزشگاه هایی که تماشاگران زیادی را در خود جای می دهند, رویدادهای ورزشی را به یکی از مردمی ترین رویدادهای جهانی تبدیل کرده اند. هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی جامع کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی است که با توجه به این هدف, الگویی برای ارزیابی کمی و کیفی خدمات ارائه شده به تماشاگران در ایران طراحی شده است. روش پژوهش, همبستگی و به شیوة ترکیبی و طرح پژوهش, پیمایشی بود. جامعة آماری متشکل از تماشاگران حاضر در ورزشگاه های نُه تیم لیگ برتری بسکتبال فصل 95-94 بود (450N = ). نمونه گیری به روش سهل الوصول, غیرتصادفی (در دسترس) انجام شد. از پرسشنامة محقق ساخته که بر اساس پیشینه و مبانی نظری مطالعات کمی و کیفی مرتبط بود, استفاده شد. ضرایب همبستگی پیرسون بین عامل ها بررسی شد و تحلیل عامل اکتشافی داده های اصلی با استفاده از روش مؤلفه های اصلی به شیوة چرخش متعامد انجام گردید و تحلیل عامل تأییدی تک تک عوامل در نرم افزار آموس نسخة 23 انجام شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت خدمات با کیفیت بازی, کیفیت داوری, تعامل, کیفیت محیط و ارزیابی کلی از بازی رابطة معناداری وجود دارد. یافته های این پژوهش انجام برنامه ریزی موثرتری را برای رویدادهای ورزشی پیشنهاد می کند تا به کمک آن بتوان درک بهتری از کیفیت خدمات, شیوة ارائة خدمات و رفتار مناسب با تماشاگران داشت. در پایان, پیشنهادهایی برای بهبود خدمات ارائه شده دررویدادهای ورزشی به فدراسیون بسکتبال و باشگاه های لیگ برتری ارائه شد که به کمک آن ها رضایت تماشاگران رویدادهای ورزشی حاصل شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آرازشی، نوید، سپاسی، حسین، نوربخش، پریوش، و نوربخش، مهوش. (1396). طراحی الگوی جامع کیفیت خدمات ارائه شده به تماشاگران لیگ برتر بسکتبال. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 9(44 )، 209-224. SID. https://sid.ir/paper/234428/fa

    Vancouver: کپی

    آرازشی نوید، سپاسی حسین، نوربخش پریوش، نوربخش مهوش. طراحی الگوی جامع کیفیت خدمات ارائه شده به تماشاگران لیگ برتر بسکتبال. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1396؛9(44 ):209-224. Available from: https://sid.ir/paper/234428/fa

    IEEE: کپی

    نوید آرازشی، حسین سپاسی، پریوش نوربخش، و مهوش نوربخش، “طراحی الگوی جامع کیفیت خدمات ارائه شده به تماشاگران لیگ برتر بسکتبال،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 9، no. 44 ، pp. 209–224، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button