مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل شناسایی محدودیت ها و موانع پیش روی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تدوین مدل شناسایی موانع و محدودیت هایی پیش روی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر بود. پژوهش از نوع اکتشافی و دارای ماهیت کیفیبود که از روش نظریة داده بنیاد استفاده شد. جامعة پژوهش شامل همة مدیران باشگاه های فوتبال و اساتید بازاریابی دانشگاه ها بود که نمونة پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری نظری و به شیوة گلوله برفی انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبة عمیق به صورت سؤال های باز استفاده گردید. سپس, داده های حاصل از 16 مصاحبه به روش نظریه سازی داده بنیاد, کدگذاری و تجزیه وتحلیل شدند. نتیجة گروه بندی کدها نشان دهندة 25 مانع بازاریابی در سه سطح زمینه ای, ساختاری و رفتاری بود. در سطح زمینه ای, موانع محیطی خرد و کلان نظیر موانع فرهنگی, اقتصادی, سیاسی, اجتماعی, رسانه ها و دولت, در سطح ساختاری, موانع مربوط به امکانات فیزیکی و موانع سازمانی نظیر استادیوم و ساختار سازمانی, قوانین و مقررات سازمانی و در سطح رفتاری, موانع فردی و موانع مدیریتی نظیر فقدان برنامه ریزی, نبود تفکر راهبردی و کارکنان, مربیان و بازیکنان قرار دارند. درنهایت, مدل پژوهش بر اساس مدل سه شاخگی تدوین شد. مدل ارائه شده می تواند به عنوان ابزار تحلیلی موانع بازاریابی فوتبال ایران مبنای عمل قرار گیرد تا بتوان به صورت منطقی و اصولی به حل مشکلات موجود در این حوزه از ورزش پرداخت و برای رفع این موانع به صورت مدون اقدام کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زهره وندیان، کریم، کوزه چیان، هاشم، احسانی، محمد، و امیری، مجتبی. (1397). مدل شناسایی محدودیت ها و موانع پیش روی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(48 )، 131-152. SID. https://sid.ir/paper/234441/fa

    Vancouver: کپی

    زهره وندیان کریم، کوزه چیان هاشم، احسانی محمد، امیری مجتبی. مدل شناسایی محدودیت ها و موانع پیش روی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(48 ):131-152. Available from: https://sid.ir/paper/234441/fa

    IEEE: کپی

    کریم زهره وندیان، هاشم کوزه چیان، محمد احسانی، و مجتبی امیری، “مدل شناسایی محدودیت ها و موانع پیش روی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 48 ، pp. 131–152، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button