Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر طراحی و تدوین مدل شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال لیگ برتر ایران است. روش شناسی: این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی و دارای ماهیت کیفی است که از روش نظریه داده بنیاد استفاده شده است. جامعه تحقیق شامل مدیران باشگاه های فوتبال و اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه ها است که نمونه به روش نمونه گیری نظری و شیوه گلوله برفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه بصورت سوالات باز استفاده شد. سپس داده های حاصل از 18 مصاحبه به روش نظریه داده بنیاد, تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: کدهای حاصل از مصاحبه ها 709 کد بود که پس از تلخیص به 128 کد و سپس به 18 کد محوری تبدیل شدند. کدهای محوری حاصل در مرحله کدگذاری انتخابی در 4 گروه از قابلیت بازاریابی شامل قابلیت های ورزش فوتبال, قابلیت های زیرساختی, قابلیت های استراتژیک و قابلیت های عملیاتی جای گرفتند. مدل حاصل با توجه به ارتباطات بین چهارگروه قابلیت ها بصورت هرمی تدوین شد. نتیجه گیری: مدل ارائه شده می تواند به عنوان ابزای جهت شناسایی قابلیت های بازاریابی باشگاه های فوتبال و بهره گیری از این قابلیت ها مورد استفاده قرار گیرد تا بگونه ای منطقی و اصولی به بازاریابی, کسب درآمد و استقلال مالی باشگاه و حل مشکلات موجود در این حوزه پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زهره وندیان، کریم، کوزه چیان، هاشم، احسانی، محمد، و امیری، مجتبی. (1397). طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش، 7(1 (پیاپی 13) )، 68-85. SID. https://sid.ir/paper/376864/fa

    Vancouver: کپی

    زهره وندیان کریم، کوزه چیان هاشم، احسانی محمد، امیری مجتبی. طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1397؛7(1 (پیاپی 13) ):68-85. Available from: https://sid.ir/paper/376864/fa

    IEEE: کپی

    کریم زهره وندیان، هاشم کوزه چیان، محمد احسانی، و مجتبی امیری، “طراحی و تدوین مدل قابلیت های بازاریابی باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 7، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 68–85، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا