مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تأثیر ابعاد برند ورزشی بر ترجیح برند هنگام خرید (مورد مطالعه: هواداران تیم والیبال کالة مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 252

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر ابعاد برند ورزشی تیم والیبال کاله بر ترجیح برند هنگام خرید بود. این پژوهش ازنوع توصیفی– همبستگی بود و جامعة آماری آن طرفداران تیم والیبال کالة آمل در شهر آمل بودند. نمونة آماری با توجه به فرمول کوکران برآورد شد و درنهایت, 317 پرسش نامه تجزیه وتحلیل آماری شدند. نتایج نشان داد که تجربه, هویت و شخصیت برند بر رضایت از برند و وفاداری به برند تأثیر مثبت و معناداری داشت. همچنین, رضایت از برند و وفاداری به برند بر ترجیح برند تأثیر مثبت و معناداری داشت؛ اما رضایت از برند بر وفاداری به برند تأثیر معناداری نداشت. نتایج آزمون سوبل نیز نشان داد که شخصیت و هویت برند ازطریق رضایت از برند و وفاداری به برند بر ترجیح برند و همچنین, تجربة برند ازطریق رضایت از برند بر ترجیح برند تأثیر مثبت و معناداری داشتند؛ اما تجربة برند ازطریق وفاداری بر ترجیح برند و شخصیت, هویت و تجربه ازطریق رضایت از برند بر وفاداری و همچنین, رضایت برند بر ترجیح ازطریق وفاداری به برند تأثیر معناداری نداشت. درنهایت, این یافته ها نشان می دهد که درصورتی هواداران تیم کاله برند این باشگاه را نسبت به سایر برندها درهنگام خرید ترجیح می دهند که مؤلفه های تشکیل دهندة شخصیت, هویت و تجربة برند این باشگاه, مؤلفه های قوی و موردتأیید آنان باشند تا درنتیجه, رضایت و وفاداری آنان را فراهم آورند و به ترجیح برند درهنگام خرید منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاشی، مازیار، جامی الاحمدی، عبدالرحمان، یمینی فیروز، مسعود، و ابراهیمی پور، هاجر. (1397). ارزیابی تأثیر ابعاد برند ورزشی بر ترجیح برند هنگام خرید (مورد مطالعه: هواداران تیم والیبال کالة مازندران). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(52 )، 227-252. SID. https://sid.ir/paper/234542/fa

    Vancouver: کپی

    کلاشی مازیار، جامی الاحمدی عبدالرحمان، یمینی فیروز مسعود، ابراهیمی پور هاجر. ارزیابی تأثیر ابعاد برند ورزشی بر ترجیح برند هنگام خرید (مورد مطالعه: هواداران تیم والیبال کالة مازندران). مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(52 ):227-252. Available from: https://sid.ir/paper/234542/fa

    IEEE: کپی

    مازیار کلاشی، عبدالرحمان جامی الاحمدی، مسعود یمینی فیروز، و هاجر ابراهیمی پور، “ارزیابی تأثیر ابعاد برند ورزشی بر ترجیح برند هنگام خرید (مورد مطالعه: هواداران تیم والیبال کالة مازندران)،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 52 ، pp. 227–252، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button