مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست و آزمون گلخانه ای برنامه درسی گفت و شنودی سواد سلامت برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش روایتی

صفحات

 صفحه شروع 431 | صفحه پایان 443

چکیده

 مقدمه: معلمان نقش بسیار مهمی در ارتقای سواد سلامت دانش آموزان ایفا می کنند. در حال حاضر شواهد اندکی وجود دارد که در دوره تربیت معلم, تاثیر مداخلات مرتبط با برنامه درسی را بر سواد سلامت نشان دهد.مواد و روش کار: این پژوهش به شیوه روایتی انجام شد و طی آن, روایت های دانشجومعلمانی که برنامه درسی گفت و شنودی سواد سلامت را تجربه کردند مورد بررسی قرار گرفت تا از طریق آن بتوان اثربخشی این برنامه را ارزشیابی کرد. داده ها از طریق پرسشنامه رویداد مهم, نوشتارهای تاملی, کارهای عملی دانشجویان, تعاملات دانشجویان با یکدیگر و با مدرس, و نوشته های میدانی پژوهشگران گردآوری شده اند. تحلیل داده ها از طریق تحلیل مضمونی انجام شد.یافته ها: یافته ها نشان داد برنامه درسی سواد سلامت مبتنی بر تعلیم و تربیت گفت و شنودی به خوبی از سوی دانشجومعلمان مورد پذیرش واقع شد و توانست سواد سلامت معلمان را در ابعاد دسترسی, درک, کاربرد, ارزشیابی و انتقال اطلاعات سلامت افزایش دهد.بحث و نتیجه گیری: برنامه درسی سواد سلامت مبتنی بر تعلیم و تربیت گفت و شنودی می تواند به افزایش سواد سلامت دانشجویان منجر شود. این نخستین مطالعه ای است که در ایران تاثیر برنامه درسی سواد سلامت را سنجیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، فاطمه زهرا، مهرمحمدی، محمود، ولا، جین، و منتظری، علی. (1396). کاربست و آزمون گلخانه ای برنامه درسی گفت و شنودی سواد سلامت برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش روایتی. پایش، 16(4)، 431-443. SID. https://sid.ir/paper/23505/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی فاطمه زهرا، مهرمحمدی محمود، ولا جین، منتظری علی. کاربست و آزمون گلخانه ای برنامه درسی گفت و شنودی سواد سلامت برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش روایتی. پایش[Internet]. 1396؛16(4):431-443. Available from: https://sid.ir/paper/23505/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زهرا احمدی، محمود مهرمحمدی، جین ولا، و علی منتظری، “کاربست و آزمون گلخانه ای برنامه درسی گفت و شنودی سواد سلامت برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان: یک پژوهش روایتی،” پایش، vol. 16، no. 4، pp. 431–443، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button