مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی نقد برنامه، کتاب پایة هفتم، و کتاب معلم

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 165

چکیده

 هدف از این مقاله تحلیل وضعیت آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی, بررسی انتقادی کتاب دانش آموز و کتاب کار (پایه ی هفتم) و کتاب راه نمای تدریس است. روش پژوهش حاضر توصیفی تحلیلی است. باتوجه به معیارهای نقد شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی, نقاط قوت و ضعف شکلی و محتوایی کتاب درسی و کار ارائه شد. از مهم ترین نقاط قوت کتاب درسی می توان به معرفی کارکردهای زبانی و روال های اجتماعی متداول و چاپ رنگی اشاره کرد. از مهم ترین نقاط ضعف کتاب درسی آموزش حروف الفبا به شیوه ی سنتی, آموزش نامناسب اعداد, طراحی تمرین های نامناسب و کیفیت پایین تصاویر بود. کتاب معلم نیز باتوجه به معیارهای پیش نهادی همسلی (1997) درقالب ارزش یابی کلی و تفصیلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. از نقاط قوت کتاب معلم وضوح و روشنی دستور العمل های کتاب راه نما برای تدریس و ارزش یابی, پرداختن به فرایند یادگیری براساس نظریه های امروزی, معرفی اهداف دوره, و ارائه ی دستورالعمل های مناسب برای ارزش یابی بود. از نقاط ضعف کتاب راه نما می توان به عدم توجه به سبک های یادگیری متفاوت دانش آموزان و صحافی نامناسب کتاب اشاره کرد. درنهایت, پیش نهادهایی برای بهبود کیفیت و متناسب سازی محتوای آن باتوجه به سطح توان مندی دانش آموزان کم توان ذهنی داده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، احمد، و میهن دوست، پیوند. (1397). آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی نقد برنامه, کتاب پایة هفتم, و کتاب معلم. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 18(8 (پیاپی 60))، 147-165. SID. https://sid.ir/paper/235171/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی احمد، میهن دوست پیوند. آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی نقد برنامه, کتاب پایة هفتم, و کتاب معلم. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1397؛18(8 (پیاپی 60)):147-165. Available from: https://sid.ir/paper/235171/fa

    IEEE: کپی

    احمد رمضانی، و پیوند میهن دوست، “آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان کم توان ذهنی نقد برنامه, کتاب پایة هفتم, و کتاب معلم،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 18، no. 8 (پیاپی 60)، pp. 147–165، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button