مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه ی سوم دوره ی اول متوسطه (نهم)، بررسی در سطح ملی

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 272

چکیده

 مطالعه ی حاضر با استفاده از روش پژوهش ترکیبی کتاب جدید زبان انگلیسی پایه ی سوم دوره ی اول متوسطه (prospect 3) را بررسی کرده است. در این پژوهش, 83 معلم زبان انگلیسی پرسش نامه ی پنجاه سؤالی در مقیاس لیکرت را تکمیل و ده نفر در مصاحبه ای نیمه ساختاریافته شرکت کردند. هم چنین, 470 دانش آموز پایه ی نهم به پرسش نامه ی چهل سؤالی پاسخ دادند. پایایی پرسش نامه ها نیز براساس شاخص بارتلت و KMO محاسبه شد و هم چنین آزمون بارتلت نیز برای هردو معنادار گزارش شد. داده های به دست آمده ازطریق دو آمار توصیفی جداگانه بررسی شدند تا میزان رضایت این دو گروه از جنبه های مختلف کتاب به دست آید. هم چنین, به منظور یافتن پیش بین قوی از تحلیل کتاب در پرسش نامه ی معلمان و دانش آموزان دو آزمون رگرسیون جداگانه برای هر پرسش نامه انجام گرفت و نتایج آن ها نشان دادند که برای پرسش نامه ی معلمان مؤلفه ی مهارت ها و برای پرسش نامه ی دانش آموزان مؤلفه ی تمرین ها و فعالیت ها پیش بین های قوی تری اند. بنابراین, می توان گفت که درنظرداشتن موارد یادشده به معلمان و کارشناسان این امکان را می دهد که نقد علمی بهتری از کتاب ها و مواد آموزشی کنند و این توانایی را به معلمان می دهد که هنگام تنظیم طرح درس به همه ی هدف ها و معیارهای آموزشی توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرخانی، رضا، بیات، مهسا، و قاسمی، شبنم. (1398). ارزش یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه ی سوم دوره ی اول متوسطه (نهم), بررسی در سطح ملی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 19(6 )، 249-272. SID. https://sid.ir/paper/235330/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرخانی رضا، بیات مهسا، قاسمی شبنم. ارزش یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه ی سوم دوره ی اول متوسطه (نهم), بررسی در سطح ملی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1398؛19(6 ):249-272. Available from: https://sid.ir/paper/235330/fa

    IEEE: کپی

    رضا طاهرخانی، مهسا بیات، و شبنم قاسمی، “ارزش یابی و نقد کمی و کیفی کتاب زبان انگلیسی پایه ی سوم دوره ی اول متوسطه (نهم), بررسی در سطح ملی،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 19، no. 6 ، pp. 249–272، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button