مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و بررسی کتاب آموزش کاربردی واژه (جلدهای 1 و 2) از دیدگاه طرح درس تکلیف محور و بازبینه ی رابدی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 207

چکیده

 آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان ازجمله حوزه های نوپایی است که به پژوهش و بررسی از ابعاد گوناگون به خصوص مواد آموزشی نیاز دارد. پژوهش حاضر به بررسی جلد اول و دوم کتاب آموزش کاربردی واژه و تکالیف ذکرشده آن می پردازد. بدین منظور, از بازبینة رابْ دی (Rubdy 2003) به منزله ی مدل تحلیلی استفاده شد. هم چنین, دیدگاه های مدرسان و زبان آموزان درقبال کتاب یادشده با درنظرگرفتن رویکرد تکلیف محور بررسی شد. تحلیل نظرهای مدرسان کتاب نشان داد که این اثر در ایجاد یادگیری مشارکتی, ارائه ی تکالیف واقعی, و طبقه بندی مطالب موفق بوده است. هم چنین, مشخص شد که این کتاب در انگیزش خلاقیت در یادگیری زبان آموزان و افزایش قدرت نوآوری در تدریس مدرسان موفق نبوده است. بنابر نظر زبان آموزان, کتاب آموزش کاربردی واژه در فراهم کردن فضای مناسب برای یادگیری مشارکتی, ارائه ی محتوای واقعی, و معرفی فرهنگ ایرانی موفق عمل کرده است, اگرچه در تقویت قدرت خلاقیت در یادگیری زبان, برآورده کردن نیازهای زبان آموزان, و ارائه ی تعداد فعالیت های لازم به بازنگری نیاز دارد. می توان گفت که هر دو جلد این کتاب نیاز به گنجاندن تکلیف هایی دارند که با هدف برقراری ارتباط طراحی شده باشند و بتوانند یادگیرنده را به هدف ترسیم شده نزدیک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، هدی، و زندمقدم، امیر. (1398). نقد و بررسی کتاب آموزش کاربردی واژه (جلدهای 1 و 2) از دیدگاه طرح درس تکلیف محور و بازبینه ی رابدی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 19(6 )، 185-207. SID. https://sid.ir/paper/235323/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی هدی، زندمقدم امیر. نقد و بررسی کتاب آموزش کاربردی واژه (جلدهای 1 و 2) از دیدگاه طرح درس تکلیف محور و بازبینه ی رابدی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1398؛19(6 ):185-207. Available from: https://sid.ir/paper/235323/fa

    IEEE: کپی

    هدی سلیمی، و امیر زندمقدم، “نقد و بررسی کتاب آموزش کاربردی واژه (جلدهای 1 و 2) از دیدگاه طرح درس تکلیف محور و بازبینه ی رابدی،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 19، no. 6 ، pp. 185–207، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button