Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

670
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل شکاف جنسیتی در کاربری اینترنت دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 148

چکیده

 در عصر حاضر اینترنت به عنوان ابزار ارتباطی نوین, زندگی بشر را متحول کرده است و در کشورهای مختلف, با توجه به خصوصیاتی همچون سطح توسعه یافتگی, فرهنگ و ... استفاده های متفاوتی از آن می شود. با توجه به اهمیت چگونگی استفاده از اینترنت, در این مقاله سعی شده است علاوه بر بررسی مفروضات شکاف جنسیتی موجود در کاربری اینترنت, میزان استفاده دانشجویان دختر و پسر از اینترنت در شش زمینه علمی, اطلاع رسانی, برقراری ارتباطات, امور روزمره و اداری, سرگرمی و هنری بررسی شود. بدین منظور, با طراحی پرسشنامه, اطلاعات لازم از دانشجویان (دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد) جمع آوری و سپس تحلیل شد. نتایج حاکی از آن است که دانشجویان دختر دانشگاه یزد, به طور متوسط بین 2 تا 5 ساعت در ماه از اینترنت استفاده می کنند؛ در حالی که این عدد برای پسران بیش از 15 ساعت در ماه است. بیشترین استفاده دختران از اینترنت در زمینه های اطلاع رسانی, برقراری ارتباطات, سرگرمی و تفریحات و هنری و بیشترین استفاده پسران, در زمینه های علمی - آموزشی, اطلاع رسانی, برقراری ارتباطات و هنری است. در انتهای مقاله, کاربری اینترنت به تفکیک جنسیت با استفاده از تکنیک TOPSIS رتبه بندی شد؛ که نتایج حاکی از آن است که هر دو گروه دختران و پسران, به موارد اطلاع رسانی و هنری بیش از سایر مولفه ها توجه می کنند.در پایان جهت بهبود وضعیت کاربری اینترنت در جامعه دانشجویان پیشنهادهایی ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرغفوری، سیدحبیب اله، و شفیعی رودپشتی، میثم. (1389). تجزیه و تحلیل شکاف جنسیتی در کاربری اینترنت دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد). پژوهشنامه زنان، 1(2)، 127-148. SID. https://sid.ir/paper/235748/fa

    Vancouver: کپی

    میرغفوری سیدحبیب اله، شفیعی رودپشتی میثم. تجزیه و تحلیل شکاف جنسیتی در کاربری اینترنت دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد). پژوهشنامه زنان[Internet]. 1389؛1(2):127-148. Available from: https://sid.ir/paper/235748/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله میرغفوری، و میثم شفیعی رودپشتی، “تجزیه و تحلیل شکاف جنسیتی در کاربری اینترنت دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد)،” پژوهشنامه زنان، vol. 1، no. 2، pp. 127–148، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا