Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی، ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان شهر اصفهان, در سال تحصیلی 90-89 است. روش پژوهش, توصیفی - همبستگی و جامعه آماری 184 نفر از معلمان زن شهر اصفهان اند که با روش تصادفی انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها, از دو ابزار استفاده شده است؛ ابزار اول, معدل دانش آموزان در سه یادگیری کلامی و ریاضی و اجتماعی و ابزار دوم, پرسشنامه محقق ساخته بوده است. ضریب پایایی پرسشنامه باور جنسیتی 0.88 و پایایی پرسشنامه انتظار جنسیتی 0.96 به دست آمده است. نتیجه ها نشان می دهد میان باورهای جنسیتی معلمان و یادگیری کلامی و ریاضی دانش آموزان, رابطه معنادار وجود ندارد, اما بین باور جنسیتی معلمان با یادگیری اجتماعی, رابطه معنادار وجود دارد. میان انتظارهای جنسیتی و یادگیری کلامی و اجتماعی, رابطه معنادار وجود ندارد, اما میان انتظارهای جنسیتی معلمان و یادگیری ریاضی, رابطه معنادار وجود دارد؛ به طوری که با افزایش انتظار جنسیتی معلمان, یادگیری ریاضی دانش آموزان افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی ندوشن، فاطمه السادات، شریف، مصطفی، و میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1390). بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389. پژوهشنامه زنان، 2(1)، 79-98. SID. https://sid.ir/paper/235755/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی ندوشن فاطمه السادات، شریف مصطفی، میرشاه جعفری سیدابراهیم. بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389. پژوهشنامه زنان[Internet]. 1390؛2(1):79-98. Available from: https://sid.ir/paper/235755/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه السادات موسوی ندوشن، مصطفی شریف، و سیدابراهیم میرشاه جعفری، “بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389،” پژوهشنامه زنان، vol. 2، no. 1، pp. 79–98، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235755/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا